Continuăm periplul nostru în cadrul companiilor de stat ce oferă servicii de vending și aflăm că beneficiile vendingului au fost recunoscute și pe aeroporturile din România. Iată că “self service check in” face viața mai ușoară călătorului ce tranzitează Aeroportul Henri Coandă din București, sistem ce simplifică operațiunile de check in la minimum.

Care considerați că sunt beneficiile aduse călătorului și companiilor aeriene prin implementarea sistemului de self-check-in în cadrul aeroportului Otopeni?

Prin intermediul acestui sistem performant, operaţiunea de check-in se simplifică la minimum, pasagerii nu mai sunt nevoiţi să aştepte la eventualele cozi formate la ghişee pentru a realiza formalităţile de îmbarcare şi îşi pot alege singuri locurile în aeronavă, iar companiile aeriene vor dispune de facilităţi moderne în procesarea eficientă a pasagerilor.

Câte astfel de aparate există în aeroport și unde sunt amplasate?

În acest moment, Compania Naţională pune la dispoziţia pasagerilor şi companiilor aeriene, în mod gratuit, fără tarife suplimentare, 12 dispozitive automate pentru efectuare formalităţilor de check in, poziţionate în zona publică a Terminalului Plecări Internaţionale.

Dacă ne puteți furniza detalii despre câți oameni au folosit până acum sistemul de self check-in de la momentul instalării și până în prezent?

De la punerea în funcţiune (23 noiembrie 2011), dispozitivele de “self service check in” au fost utilizate de peste 10.000 de pasageri.

Sunteți mulțumiți de feedbackul primit până acum de la cei care au folosit sistemul? A fost bine primit de publicul călător?

Prin intermediul acestei facilităţi de “self service check in”, pasagerii pot regăsi în Aeroportul Henri Coandă aceeaşi facilitate pe care o oferă toate marile aeroporturi internaţionale. Întrucât acest sistem simplifică operaţiunile de check in la minimum, pasagerii care au utilizat facilitatea de “self service chek in” au realizat rapid aceste formalităţi, evitând eventualele cozi formate la ghişee, feed-back-ul pozitiv confirmând oportunitatea sistemului.

Vă rog să realizați o scurtă descriere a procedeului prin care se realizează operațiunea de self check-in la aparat?

Primul pas este alegerea companiei aeriene, urmat de introducerea unui act de identitate în scanner. Pasagerii îşi aleg destinaţia, apoi îşi pot selecta un loc preferenţial în avion, sau şi-l pot schimba pe cel pe care îl au deja. Ultimul pas este printarea cardului de îmbarcare.

Se dorește a se dezvolta aeroportul Otopeni către direcția vending în realizarea interfeței cu clientul?

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pune la dispoziţia clienţilor Aeroportului Henri Coandă servicii la la standarde internaţionale, astfel încât pasagerii şi companiile aeriene să beneficieze de cele mai moderne facilităţi.

În cursul acesui an se va extinde Terminalul Plecări al aeroportului, care va dubla practic capacitatea acestuia, adăugându-se încă 20.000 mp, alte 52 de ghişee de check in, 8 noi porţi de îmbarcare. Extinderea terminalului va creşte capacitatea de prelucrare pentru un trafic la ora de vârf de 4.500 pasageri, la un nivel superior de calitate a serviciilor.

Vă rog să ne furnizați câteva date despre câți călători trec zilnic prin aeroport, numărul de zboruri deservit, alte detalii legate de activitatea dumneavoastră?

În cursul anului trecut, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost înregistrată o medie de 210 aterizări şi decolări în fiecare zi, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroportul ajungând în anul 2011 la aproximativ 5,1 milioane.

Informațiile ne-au fost furnizate de Serviciul Comunicare al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*