Revista Vending Inside a realizat în exclusivitate pentru cititorii săi un interviu cu dl. Dragoș Vlăduca, cel care conduce destinele PepsiCo România pe domeniul vending în țara noastră. Veți afla care este locul vendingului în strategia generală a PepsiCo, care sunt atuurile PepsiCo pe piața românească și care sunt planurile de viitor ale companiei în anul 2012 în ce privește vendingul.

Vă rog să ne faceți un scurt CV al dumneavoastră?
Ocup poziția de On Premise & Special Channels Manager Food & Beverages, PepsiCo România de la începutul anului 2011. Sunt alături de brandurile PepsiCo de 5 ani și am activat pe rând în departamentele de Trade Marketing și Sales, unde am ocupat diferite poziții.

Care sunt principalele produse PepsiCo dedicate vendingului la noi în țară?
PepsiCo oferă un portofoliu complet de produse destinate industriei de vending, acoperind atât categoria de băuturi răcoritoare cât și pe cea de food. Succesul brandurilor noastre Pepsi, Lipton Ice Tea, Prigat, Lays și Star, dar și al celor pe care le distribuim, precum 7 Days, a atras interesul operatorilor de vending.

Care este ponderea vendingului PepsiCo în totalul de vânzari ale companiei în România?
Business-ul de vending în România este încă într-o fază de dezvoltare, ceea ce face ca ponderea acestui segment să crească de la an la an. Noi suntem încrezători în trendul ascendent și suntem convinși că industria de vending este încă departe de potențialul său real.

Care sunt atuurile PEPSI în comparație cu ceilalți competitori de pe piață?
Principalul avantaj al PepsiCo România este portofoliul competitiv și complet de produse. Și aici mă refer la faptul că suntem singura companie care oferă un portofoliu integrat, atât pe categoria de băuturi cât și de food. La aceasta se adaugă interesul pentru această industrie și suportul constant pe care l-am oferit partenerilor noștri. Suntem o companie puternic orientată câtre client, iar aceasta este o trăsătură esențială, atunci când vrei să dezvolți un segment de business și un parteneriat de durată. Noi credem în parteneriate profitabile și de lungă durată, nu doar în relații comerciale.

Care sunt lucrurile pozitive și pe care nu le-ați schimba la industria de vending din România? Dar lucrurile negative?
Un lucru pozitiv și esențial, este ritmul de dezvoltare al segmentului de Bev&Food din industria de vending. Tot mai mulți operatori încep să vadă oportunitățile de business în această zonă și asta ne bucură. Din păcate, nivelul de investiție necesar pentru a dezvolta acest segment este destul de mare, iar aspectele financiare uneori îngreunează ritmul de dezvoltare la care mă refeream anterior. În legătură cu acest lucru, noi încercăm prin diverse proiecte să ne susținem partenerii.

Câți parteneri PEPSI există în România pe vending și cum se derulează relația cu ei din punct de vedere operațional? Care sunt planurile viitoare referitoare la aceștia, doriți să măriți rețeaua sau este bine dimensionată? Detaliați.
La nivel național, avem ca parteneri principalii jucători din industrie. Împreună cu aceștia încercăm prin diverse proiecte să susținem și să dezvoltăm segmentul de vending. Având în vedere potențialul industriei, planurile sunt de creștere și extindere. Creșterea, în ceea ce ne privește, o susținem printr-un category management performant și permanent, inovații și know–how. Extinderea o realizăm prin adăugarea de noi parteneri și susținerea acestora în creșterea numărului de aparate plasate în piață.

Ce măsuri trebuie luate ca industria de vending din țara noastră să ajungă la nivelul țărilor cu tradiție?
În primul rând trebuie să apropiem consumatorul din România și să îl obișnuim cu această modalitate de comercializare a produselor noastre. De asemenea, trebuie să creștem frecvența de consum din aparatele tip vending prin diversificarea categoriilor de produse oferite.
Un rol important îl are redimensionarea și remodelarea conceptului de vending. Sunt încă mulți operatori care limitează vendingul doar la aparatele de cafea. Din fericire, împreună cu partenerii noștri, am sesizat încă de la început nevoia consumatorului de a avea acces la servicii din ce în ce mai complexe și diversificate.

Ce înseamnă Vendingul pentru societate din punctul de vedere a lui PEPSI?
Vendingul oferă accesul rapid și sigur la categorii de produse pentru consum imediat, într-un cadru modern.

Cum se reflectă criza economică în vendingul românesc și în businessul dumneavoastră? Care sunt principalele probleme cu care vă confruntați din acest punct de vedere?
La nivelul operatorilor, am observat o mai mare atenție în analiza și evaluarea eficienței, manifestată atât la nivel de locație și aparat, cât și la nivelul gamei de produse comercializate. Din ce în ce, mai mulți parteneri, ne solicită sprijinul în optimizarea portofoliului și în implementarea programelor de category management.
Criza se reflectă și la nivelul consumatorului, reducând ritmul de dezvoltare experimentat în urmă cu 2-3 ani în acest segment. Într-o astfel de perioadă, în care bugetul consumatorului devine tot mai redus și mai greu de accesat, frecvența de consum tinde să se scadă. Ne dorim să contracarăm acest efecte și alături de partenerii noștri gândim acțiuni promoționale și aducem permanent inovații în portofoliul nostru pentru a acoperi cât mai bine nevoile consumatorilor.

Care sunt planurile de viitor în 2012 ale companiei dumneavoastră în ce privește vendingul?
În 2012, ne menținem focusul asupra industriei de vending, mergem mai departe cu proiectele începute pentru a contribui activ la dezvoltarea acestui segment și ne vom susține în continuare partenerii. De asemenea, vom aduce inovații, atât la nivel de produs cât și la nivel de categorii, pentru a ne adapta permanent la nevoile și cerințele consumatorilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*