Recunoscuți pentru tehnologiile lor de ultimă generație, japonezii au inovat domeniul vending-ului cu automate care eliberează scutece, crabi vii sau care oferă acces wi-fi. O altă noutate recent introdusă în industrie o constituie automatele care recomandă băuturi potențialilor consumatori utilizând funcția de recunoaștere facială bazată pe identificarea sexului și a vârstei aproximative a acestora.
Dezvoltat de JR East Water Business Co, subsidiar al companiei de căi ferate-JR East Co, aceste automate utilizează ecrane tactile inteligente care permit determinarea trăsăturilor clientului care se apropie de aparat.
În urma scanării clientului, pe anumite produse va apărea o etichetă de recomandare, acestea schimbându-se în funcție de momentele zilei sau de temperatura de afară.
”Dacă utilizatorul este bărbat, mașina îi va recomanda cel mai probabil o cafea, iar dacă este o femeie în jur de 20 ani, i se va sugera un ceai sau un produs mai dulce, pentru ca cercetările de piață au relevat preferința femeilor pentru asemenea produse. Credem că este amuzant pentru clienți să aibă genul acesta de interacțiune cu aparatele noastre”, a declarat presei purtătorul de cuvând al companiei.