Revista noastră continuă povestea dedicată vendingului japonez… Singur prin Tokyo, singur printre mașini.
Se știe că Japonia are concentrația cea mai mare de automate vending din lume, o rată de 24 de mașini de vending pe cap de locuitor, ceea ce este enorm. Cu toate astea niponii nu se vor opri aici. Ce poate fi șocant pentru noi (europenii), într-o zi normală ai șanse extrem de mari să nu întâlnești nicăieri nici un operator uman! Astfel, dacă ești turist în Tokyo sau în alt mare oraș japonez și te îndrepți să zicem către un muzeu sau oricare alt punct turistic de vizitat în acea zi vei vedea că ai aparate de ticketing prin care îți poți obține un abonament sau bilete de călătorie cu metroul sau alt mijloc de transport în comun, apoi poți să savurezi o cafea de la un automat și poți să-ți achiziționezi o mică gustare de la miile de snack-machines ce împănzesc orașul. Ajunși la prima destinație, ai surpriza să nu găsești la muzeu nici o persoană de la care să achiziționezi un bilet de intrare pentru că totul este controlat de mașini, de la achiziția ticketului la controlul accesului, supraveghere și control. În interior conectivitatea și interactivitatea om-mașină este dusă către noi granițe pentru că nici în interiorul muzeului nu vei avea parte de prea multă atenție din partea oamenilor. Către prânz te gândești că nu ar strica să iei o mică gustare pentru că timpul e prețios când ești turist. Iată că vei găsi o diversitate de produse de la cele care îți pot face o supă caldă pe loc sau o pizza și până la orice tip de băutură răcoritoare acidulată sau naturală, chiar și bere.
Automatele sunt echipate cu tehnologie care permite utilizatorilor de smartphone-uri care stau pe o rază de 50 m distanță să se bucure de acces gratuit la internet. Utilizatorii nu vor avea nevoie de parole sau să plătească pentru a accesa WiFi şi vor putea să se folosească de acces la internet neîntrerupt în sesiuni de timp de 30 de minute.
În Tokyo există la un număr impresionant de maşini automate touch screen, care utilizează tehnologia de recunoaştere facială (biometrie) pentru a anticipa nevoile clientului.
Tehnologia montată pe maşini permite să identifice sexul şi categoria de vârstă a consumatorului, înainte de a recomanda o băutură adecvată din selecţiile disponibile.
Pe lângă toate acestea marea majoritate a acestor aparate consumă din ce în ce mai puțină energie electrică față de acum 2 ani. Procentul de reducere a consumului este undeva la 30%.
Dacă ți se pare că nu ai salvat suficientă energie electrică atunci îți recomand să folosești un automat care funcționează și când nu este băgat în priză, folosind o manivelă pe care dacă o rotești de 70 de ori poți să transmiți energia necesară pentru a ți se furniza comanda. Incredibil! Mai este și prietenoasă cu mediul…
Am avut o după-amiază agitată și cred că am nevoie să mă recreez puțin. Cred că mă voi delecta cu jocurile video japoneze, Pachinko, cine știe poate intru în vorba cu niște jucători și îmi mai potolesc pofta asta de vorbă…Aș, ți-ai găsit!
(va urma)