Deși de câțiva ani vendingul de alimente și băuturi experimentează o scădere semnificativă a vânzărilor, specialiștii sunt de părere că această ramură a industriei își va reveni în curând. În 2015 se estimează o creștere a pieței de 1,5% la nivel mondial, bazată pe inovarea aparatelor de vending, inovare ce promite produse alimentare și băuturi de o mai bună calitate, creșterea interacțiunii cu cumpărătorii, creșterea nivelului de acceptare a plăților fără numerar, și o concurență mai agresivă cu serviciile de alimentație tip fast-food.

Inovațiile tehnologice sunt cheia viitoarei creșteri. Vendingul social și interactiv, ecranele digitale și o rețea de alimentare wireless, toate reprezintă o parte importantă din ecuație, aducând o transformare enormă a nivelului de implicare al consumatorului. În mod virtual, orice actor important din vending este influențat major de schimbările tehnologice, de la plățile non-numerar până la îmbunătățirea sănății și calității vendingului. Şi, în timp ce puterea vendingului constă în gustările rapide, creşterea va veni de la livrarea produselor sănătatoase, proaspete şi de calitate. Vânzările de produse alimentare proaspete sunt în creştere, şi soluţiile naturale în vending aduc promisiunea unei calități mai mari și a unui statut mai ridicat pe piaţă al alimentelor şi băuturilor.

Analiza părerilor participanţilor din industria de vending alimentară și de băuturi a arătat că tendințele care modelează această piaţă în evoluţie, trebuie să țină seama de conținutul rapoartelor cu privire la dimensionarea pieţei şi prognoza pentru vendingul de alimente și băuturi, precum şi analiza următoarelor motoare de piaţă:

  • Analiza tendinţei cheltuielilor efectuate de consumatori pe produsele tip vending; analiza cotei cheltuielior în consumul pe bază de gustări; tendințe ale vânzărilor de top de gustări sau dulciuri; și tendințe legate de locurile potrivite pentru vending.
  • Macro trendințele ce modelează vendingul de alimente și băuturi, printre care și aplicațiile tehnologice convergente; sănătate, prospeţime şi calitate; plăţi fără numerar, şi gustări.
  • Concurența în vendingul cu alimente și băuturi: serviciile de cafea pentru birouri (OCS); pahare de cafea/k-cups(cești); micro-market-uri; restaurante; și magazine alimentare.
  • Utilizarea și achiziționarea de aparate de vending de alimente și băuturi: aparatele de vending cu alimente/băuturi au căpătat utilizări în restaurantele fast-food, în restaurantele destinate familiei sau în cele obișnuite, în cafenele/gogoșerii și alte magazine similare și în magazinele alimentare;
  • Aparatele vending își vor găsi utilitatea în vânzarea de bomboane de ciocolată, batoane de cereale, batoane nutritive şi îngheţată;
  • Creșterea pieței de vending urmărește trendul de influență a factorilor motivaționali de utilizare a vendingului: evaluează dacă consumatorii ar folosi aparatele de vending mai des în cazul în care acestea ar oferi produse şi/sau servicii suplimentare. Printre variabilele luate în calcul se numără variante de alimente sănătoase; locuri convenabile; acceptarea cardului de credit/debit; cafeaua şi calitatea băuturilor din cafea; şi varietatea şi calitatea băuturilor pe bază de ceai.

E greu să identifici o tendință clară, majoră în vending, și cred că cel mai bine este să înțelegem că tendința în vending este de fapt un cumul de tendințe. Cine va avea efectul determinant, hotărâtor în evoluția vendingului nu știe nimeni, dar până la urmă tot nevoia consumatorului va hotărâ direcția. Deci…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*