Micromarketurile cu autoservire acaparează spaţiul de vending deoarece cei care le-au adoptat din vreme, impresionați fiind de rezultatele acestora, le implementează în număr mai mare şi îi inspiră și pe alţii să le urmeze exemplul. MicroMarket-urile pot fi descrise ca un fel de magazine alimentare, fără casier în spatele tejghelei. Clienţii își încasează singuri, şi au sute de opţiuni de produse din care pot alege.

Micro-marketurile de vending cu autoservire sunt locuri unde clienții selectează elementele pe care le doresc, dintr-o varietate de locuri și producători familiari, şi le duc la un kiosk de auto-încasare cu ecran touchscreen. Acesta îi îndrumă în procesul de cumpărare; el recunoaşte fiecare element, afişează preţurile şi totalul şi acceptă plata. Kiosk-ul este echipat cu un scaner optic sau wireless care citește coduri de bare UPC sau tag-uri RFID aflate pe fiecare produs. În funcţie de sistem, clienții pot plăti cu numerar, cu card de debit sau de credit, cu un card cu valoare stocată pre-platită sau cu un keytag, pe care clienții îl pot încărca la o staţie de încărcare care acceptă numerar, card de debit sau de credit. Unele sisteme oferă de asemenea ca opţiune de plată și tehnologia biometrică.

Conceptul de micro-market a fost dezvoltat în urmă cu șapte ani, şi a fost lansat ca sistem de Freedom Shopping, care folosește tag-urile RFID pentru camerele de stabilire a preţurilor şi de securitate care monitorizează zonele. Acest lucru s-a dovedit a fi o abordare funcţională. Conceptul de micro-market a primit un impuls major anul trecut, la introducerea sistemelor care utilizează aplicarea de coduri de bare UPC pe ambalajul produselor sau coduri tipărite de către operator şi aplicate pe elemente neambalate, cu care consumatorii sunt familiarizați de liniile de casă de la supermarket-uri. Primele magazine cu auto-încasare care au folosit tehnologia de coduri de bare au fost instalate în 2010, moment în care, noua metodă de vânzare cu amănuntul a început într-adevăr să acapareze industria de vending.

Un beneficiu major al micro-market-urilor este acela că ele îi permit operatorului să le ofere clienţilor produsele dorite fără a fi constrânși de spațiul restrictiv al unui aparat de vending. Printre multiplele beneficii ale micromarket-urilor se numără și capacitatea lor de a oferi o selecţie extrem de mare de produse – până la 200 de articole ambalate, comparativ cu cele aproximativ 45 de produse oferite de un vendor tipic de gustări.

Micromarket-urile le permit operatorilor să pună la dispoziţia clienţilor lor elemente de vending netradiţionale.

Baza de clienţi  ideală pentru micromarket-uri este foarte bogată, magazinele cu auto-servire se descurcă la fel de bine cu toate tipurile de clienţi şi sunt uşor de adaptat demografic, în locuri precum call center-uri şi birouri, dar și în unități medicale şi fabrici. Ceea ce este critic pentru succesul „magazinelor nesupravegheate” este faptul că acestea trebuie să fie amplasate doar în locuri “închise” populaţiei şi cu acces limitat al publicului. Sistemele acestea sunt de obicei cele mai eficiente în locuri cu 150 sau mai mulți angajaţi, dar și unele locuri cu 100 de angajați le pot susține.

Una dintre cele mai mari surprize întâlnite de pionierii micromarket-urilor este acela că totalul veniturilor lunare din vânzări s-au dublat, iar în unele cazuri chiar s-au triplat, în locațiile convertite de la aparate de vending la magazinele cu auto-încasare (micromarketuri).

Beneficii și oportunități oferite de micromarketuri

  1. PRODUSE ACCESIBILE: Un alt avantaj al magazinelor cu auto-încasare este acela că produsele pot fi ținute în mână şi examinate de clienţi, care pot citi informaţiile nutriţioniste înainte de a face o achiziţie;
  2. FLEXIBILITATE: Un beneficiu major al micromarket-urilor este acela că acestea îi permit operatorului să le ofere clienţilor produsele dorite fără a fi constrânși de spațiul limitat al unui aparat de vending;
  3. PROFITABILITATE: Şi finanțele vorbesc de la sine. Conform analiștilor care au analizat cele două tipuri de business se arată că profitul mediu pentru modelul tradiţional de vending este de 1,15%, comparativ cu cele 17% oferite de un micromarket.

Deși MicroMarket-urile sunt văzute de către unii ca înlocuitoare ale automatelor de vending, noi considerăm că în primul rând datorită versatilității, accesibilității și posibilității amplasării în aproximativ orice loc, în timp scurt, automatele nu și-au spus nici pe departe ultimul cuvânt, din contră, în piețe precum cea românească unde vendingul se afla într-o stare incipientă, suntem siguri că automatele mai au multe de demonstrat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*