Fie că vorbim despre aparate 3D, de mass-media socială sau de “vending ca un serviciu”, tehnologiile inteligente acaparează lumea aparatelor de vending. Reprezentând în ochii clientului “fața” companiilor, acel punct de contact care trebuie să fie modern şi atrăgător. Prototipurile care prezic cum va arăta viitorul aparatelor de vending sunt expuse, de exemplu, la Fraunhofer IAO.

Interfeţele aparatelor de vending şi de auto-servire descoperă aplicaţii tot mai variate şi mai complexe. Dar în acelaşi timp, este greu să trecem cu vederea mişcarea de îndepărtare de la aparatele de vending în favoarea dispozitivelor mobile. Aparatele de pe stradă rătăcesc prin buzunarele noastre ca aplicațiile pe smartphone-uri.

Piaţa de auto-servire şi vending se află la răscruce de drumuri. Ce servicii noi ar putea fi furnizate prin aparatele de vending? În ce cazuri ar putea fi înlocuite aparatele de alte opţiuni? Cum ar putea arăta conceptele de servicii complete oferite de operatori, şi ce ar putea satisface nevoile şi cerinţele unui număr cât mai mare de utilizatori?

Membrii proiectului comun de cercetare “Experienţa aparatelor de vending” lucrează cu aceste întrebări, şi altele, din 2010. Producătorii și operatorii importanți de aparate din Germania, Austria şi Elveţia au lucrat împreună pentru a forma o reţea de inovare, pentru a veni cu idei pentru următoarea generaţie de aparate de auto-servire.

Rezultatul unora dintre conceptele dezvoltate de Fraunhofer IAO şi partenerii săi de proiect sunt acum expuse. Expoziţia Fraunhofer IAO deschide o fereastră unică spre viitor, oferind o posibilă imagine asupra peisajului aparatelor de vending de mâine. Exponatele interactive ale acestor aparate din viitor le oferă oamenilor o experienţă reală.

Iată câteva elemente de bază ale conceptelor expuse la Expoziția Fraunhofer IAO:

  • Atragerea clientului către aparatul de vending
    Cum poate un aparat să atragă un client? Un concept pentru peisajul aparatelor de vending este un bancomat care face interacţiunea o experienţă. Ca un vânzător ambulant care strigă în piaţa din oraș, atrăgând atenţia clienţilor şi ispitindu-i să mai rămână și să încerce diverse lucruri. Aparatul de vending capătă o față mai umană şi mai inteligentă care reprezintă compania.
  • Imersiune în lumi virtuale: un aparat cu aptitudini 3D

Până acum, sensibilizarea spaţială a fost prerogativa celor care obișnuiesc să meargă la cinema, purtând ochelari speciali. Dar tehnologiile captivante sunt deja pregătite pentru aparatele de vending: demonstrația arată cum un conţinut 3D real, duce la o experienţă mult mai puternică pentru client.

  • Deschiși la tot: noi abordări către accesibilitate
    Un aparat accesibil tuturor? Lumea aparatelor de vending universal accesibile nu are așa ceva. Dacă aveți deficienţe de vedere sau folosiți un cărucior cu rotile, capacitatea dumneavoastră de a utiliza un aparat este adesea limitată de deficienţele designului acestuia din urmă. Acest lucru nu trebuie neapărat să fie așa. Un standard comun permite interfeţelor aparatului de vending să fie adaptate la nevoile grupurilor ţintă specifice, lucru care rezolvă o mulţime de probleme şi oferă acces nerestricţionat tuturor.
  • Vendingul ca un serviciu: virtualizarea aparatului de vending
    Aveţi nevoie cu adevărat de un aparat diferit pentru fiecare serviciu în parte? Sau poate un aparat să îndeplinească mai multe funcţii? Demonstrația ne arată ce posibilităţi există pentru a configura aparatele astfel încât, acestea să poată fi închiriate, şi ce opţiuni există la dispoziția oricui dorește să înfiinţeze o aptitudine de vânzare rapidă şi eficientă în locații de top.
  • Aparate de vending cu o notă personală: conceptele de identitate digitală şi servicii universale
    Aplicații, smartphone-uri, mass-media socială: lumea digitală şi realitatea se topesc într-un singur concept. Aparatele de vending fac de asemenea parte din sfera digitală care ne înconjoară. Cum putem trata datele noastre personale în aceste condiţii? Ce mecanisme de protecţie există pentru a ţine lucrurile sub control? Expozițiile pe această temă ne arată cum putem profita de servicii personalizate fără a ne compromite dreptul la intimitate.

Automatele de vending ce beneficiază de o notă personală reprezintă viitorul vendingului. Interactivitatea totală cu oamenii, accesibilitatea sau ușurința în exploatare prin digitalizare și 3D reprezintă elementele cheie în introducerea “pasului următor“ în viețile noastre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*