Compania germană Rhenus, parte a prestigiosului grup de firme Rethmann, este o firmă ce poate oferii pieței noastre de vending servicii de logistică și transport de o calitate foarte bună și la prețuri extrem de competitive. Pentru a afla mai multe despre această societate comercială și serviciile pe care le oferă, vă invităm să citiți acest interviu cu domnul Valentin Binder, Director General pentru Europa Centrală și de Est.

Rhenus Logistics are o istorie foarte bogată în cei 101 ani de existență! Ce ne puteți spune despre compania dvs. mamă? Care ar trebui să fie cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le cunoaștem despre ea?

Rhenus este compania de logistică din cadrul grupului Rethmann, grup care mai deține de altfel și compania Remondis specializată în reciclare, lider de piață în Germania și una dintre cele mai mari din lume în proprietate privată. Rhenus are 4 piloni de bază:

contract logistics cu domenii precum Midi Data (transport high – tech), multi media, warehousing, health care (logistică pentru spitale), Home Delivery (B2C, spre exemplu pentru IKEA, Tchibo, etc.), Office Systems (arhivare, distrugere și digitalizare documente)

Freight – transport rutier, aerian și fluvial

Port logistics – transport maritim, fluvial, intermodal

Public transport – transport public în anumite regiuni din Germania

Rhenus Logistics SRL România a fost înființată în anul 2004. Care sunt reperele de dezvoltare ale firmei dumneavoastră până în prezent? Cine este Rhenus Logistics SRL România?

Rhenus este reprezentată în România prin partea de Port Logistics care oferă transporturi rutiere internaționale și naționale, intermodale, transport fluvial, maritim și aerian precum și servicii de logistică și depozitare, iar din anul 2012 este prezentă și prin Rhenus Midi Data, divizia specializată în logistică High Tech care oferă servicii integrate de transport și instalare pentru diferite domenii High Tech precum Banking (ATM, POS, etc.), aparatură medicală, automate (vending / gambling), echipamente IT sau echipamente office (copiatoare, imprimante, plotter).

Care sunt principalele produse și servicii pe care firma dvs. le oferă la nivel general?

Suntem, general vorbind, o firmă de logistică care oferă toată gama clasică precum depozitare, transport rutier, aerian, naval sau intermodal, dar mergem mult mai departe decât un transportator standard. Spre exemplu, diferențiem livrarea între una standard la rampă și cea premium cu livrare până la locul final de utilizare, incluzând despachetarea și preluarea ambalajului. Varianta completă ar fi cea în care montăm echipamentele livrate și facem chiar instructajul utilizatorului final. Pe lângă acestea oferim servicii de retur pentru echipajele uzate și chiar reciclare, management de proiect sau demo logistic. Permanent căutăm soluțiile optime pentru clienții noștri, spre exemplu am brevetat un palet special cu rampă pentru echipamente pe role care nu mai dispun de ambalajul original.

În ce privește piața de vending, care sunt serviciile pe care le puteți oferi unui operator de vending? De ce ar trebui să apeleze un operator de vending la firma dumneavoastră?

Noi credem, din experiențele de până acum, că piața de externalizare în România are un potențial foarte mare. Marea majoritate a potențialilor clienți au logistică proprie din varii motive. Poate principalul motiv este faptul că până acum nu a existat o firmă care să acopere acest gen de servicii. Serviciile care le putem oferii operatorilor de vending sunt foarte variate și depind de necesitățile fiecăruia. În general, acoperim livrarea până la locul final de utilizare, fixarea automatului, conectare la apă/ curent în cazul automatelor de cafea, servicii de colectare și de instalare, depozitare, transport internațional și național. Avantajele externalizării sunt evidente și valabile pentru mai multe domenii. Din punctul meu de vedere atuul principal este faptul că logistica nu aduce operatorului de vending nicio plus-valoare adevărată, iar eficiența unei logistici proprii nu poate fi la același nivel cu a unui specialist în logistică care prin canalizarea, optimizarea și folosirea resurselor pentru mai mulți clienți poate obține un raport de preț mult mai bun. De asemenea, timpii neproductivi nu mai sunt povara clientului, iar această transformare de costuri fixe în unele variabile ar trebui să ajute în eficientizarea businessului. Un alt avantaj este eliberarea de resurse pentru adevăratul focus al unui operator de vending, adică extinderea rețelei, îmbunătățirea serviciilor, extinderea gamei de produse, etc.

Care este experiența dvs. similară. Care sunt firmele din domeniul vendingului cu care ați lucrat până acum?

Numele firmelor din domeniul vendingului pentru care am executat servicii de transport și montaj, sunt diferite, atât ca nume, și mă refer aici la Selecta, Maas, Necta, Wincor-Nixdorf, cât și la domeniile de vending, pornind de la cele clasice de cafea și snacks-uri, până la cele de reciclare sau chiar vânzare de lingouri de aur. Nu spun că piața din România este matură pentru vendomatele lingourilor de aur, însă este extrem de familiarizată cu cele de cafea și snacks-uri.

În Olanda, volumul montajelor noastre pentru Selecta este de câteva sute pe an, iar pentru Maas am derulat anul acesta un proiect constând în transportul și montajul a 600 de automate pentru fabrica Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen. Cum vă spuneam, aria noastră de colaborare cu industria de vending atinge și segmentul reciclărilor, și mă refer aici la colaborările cu Wincorn-Nixdorf în ceea ce privește montajul celor 3.000 de vendomate de reciclare montate în magazinele Aldi și Penny din Germania. Vă mai pot da exemple de eficientizare maximă. Îmi amintesc de proiectul derulat pentru Berliner Bank în care am reușit ca în 5 zile să transportăm și să executăm operații de montare/demontare în 70 de sucursale a 300 de automate pentru tipărire de extrasuri de cont și de cash recycler Wincor Nixdorf.

Revenind la piața românească, aceasta a dovedit maturitate în ceea ce privește industria de vending, și am certitudinea că aceasta se va convinge că serviciile noastre aduc plus valoare acestei industrii, și bazându-mă pe experiența similară din țările care promovează astfel de servicii, nu-mi rămâne decât să mă bucur că suntem primii veniți într-o astfel de piață.

Multă lume, probabil din neștiință sau din prea puțină informare, consideră că genul de servicii pe care le oferiți dvs. sunt scumpe și care ar putea să fie compensate cu resurse interne. Cum răspundeți acestor păreri preconcepute?

Înțeleg genul de gândire și mi se pare normal chiar și din punct de vedere uman că am mai multă încredere în oamenii pe care i-am angajat și cu care lucrez poate de mult timp. În ce privește costurile, aici cred că trebuie o analiză care ia în calcul toate costurile. Am întâlnit multe situații în care se calculează doar costurile de carburant, fără amortizare de echipamente sau reparații, costuri pentru investiții, ca să nu mai vorbim de costurile de personal pe care “oricum le am”.

Ce ne puteți spune despre echipa Rhenus Logistics SRL România? Cum ați descri-o?

Pot să spun că, în general, după 20 de ani petrecuți în străinătate, mi se pare că avem oameni extrem de capabili în România și motivați, dacă suntem și corecți cu ei ca angajator. Personal, sunt extrem de mulțumit de echipa formată în România, care este una foarte motivată și dornică să aibă rezultate, lucru care s-a întâmplat, de altfel, mult mai repede decât toate așteptările.

Cum ați caracteriza filozofia de business a companiei dvs.?

Corectitudine, perseverență, dorință de a oferii servicii impecabile clienților și de a venii în întâmpinarea lor cu soluții cât mai bune, mai eficiente și mai de calitate.

Industria noastră de vending are particularitățile ei. Cum v-ați pregătit pentru a răspunde nevoilor operatorilor de vending de la noi?

În primul rând prin oamenii noștri care înțeleg exact produsul și serviciile de care este nevoie, flota și echipamentele noastre sunt adaptate special pentru genul de aparatură despre care vorbim – autospeciale cu suprastructură de 3,5 to/ 7,5 to și lift, lize electrice sau manuale, rămpi de manipulare, etc.

Compania dvs. are oferte speciale / promoționale create în mod particular pentru piața de vending? Dacă da, care sunt acestea?

Fiind vorba de un serviciu, este greu de pus în aplicare o ofertă specială. Cred că dacă punem în balanță și faptul că vorbim de o eficientizare a costurilor pentru client, este oricum o ofertă specială, dacă nu chiar promoțională. În afară de aceasta putem oferi și o perioadă de test cu prețuri mai reduse pentru a veni în întâmpinarea clientului la această decizie deloc ușoară.

A sosit finalul anului și momentul bilanțului. Care considerați a fi cele mai mari realizări din acest an pentru firma dvs.?

Luând în considerare startul firmei în ianuarie acest an, bilanțul pentru acest prim an este foarte pozitiv. Deja am ajuns la un număr de 14 angajați și avem planuri de extindere cu încă 4-6 noi colegi în perioada imediat următoare. Deschiderea depozitului din Chiajna cu 600 mp de depozitare și a punctului de lucru din Alba Iulia ar fi alte mari realizări în acest an.

Ce planuri de viitor are Rhenus Logistics SRL România pentru piața de vending de la noi?

Prin natura activității ne considerăm și un bun catalizator și partener de networking, în sensul că încercăm să punem în legătură și pe clienții noștri din alte domenii și să dezvoltăm împreună noi produse care ar fi un beneficiu pentru toate părțile implicate. Pentru începutul anului viitor avem un proiect comun cu colegii noștri din Polonia care implică livrarea și montarea de automate de poștă / colete în ca. 50 de locații din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*