EasyPay System, firma condusă de Serghei Fraseniuc, poate fi considerată un pionier în domeniul terminalelor de plăți electronice. Pe această piață lucrurile se află în plin avânt de dezvoltare, iar alegerea ca partener a firmei EasyPay System poate fi un mare avantaj pentru firma dumneavoastră, deoarece doar așa puteți fi ajutați să demarați o afacere în domeniul terminalelor de plată; practic să vi se ofere o afacere la cheie. Pentru a afla mai multe despre EasyPay System și activitatea lor, vă invităm să citiți acest material de cover story.
Vă rog să ne spuneți câteva lucruri despre dumneavoastră și activitatea pe care o desfășurați în industria vendingului.
Pentru a descrie începuturile activității în această industrie, am să mă întorc la perioada crizei din 2007-2008. După criză, perioadă în care am lucrat și în construcții și în industria produselor siderurgice, am început să mă orientez către alte afaceri. Pentru secolul XXI, m-am gândit că o afacere profitabilă ar fi una care să presupună vânzarea unui serviciu, și printre posibilitățile studiate a fost vendingul.
Am studiat mai multe ramuri, printre care și aparatele de cafea, dar am ajuns la aparatele tip terminale de plăți, care până în acel moment nu fuseseră introduse în România, însă erau vreo 3 companii care ofereau acest serviciu. Am început apoi colaborarea cu compania Rompay Solutions, am cumpărat aparatele și am început să studiem piața, după care am pus aparatele în funcțiune. Așadar, am ajuns la vending prin căutarea unui domeniu nou în urma crizei.
Care sunt principalele activități ale firmei dumneavoastră, EasyPay System?
Firma EasyPay System a fost deschisă în 2010, iar pe data de 19 mai a acelui an am introdus primul aparat, așadar, în curând, se împlinesc 4 ani de când a fost instalat primul aparat. A fost foarte greu la început, pentru că ofeream un serviciu nou, care nu era foarte cunoscut în România. După dezvoltarea acestei industrii în București, unde a început această afacere, am început să avem primii clienți și primeam un feedback foarte bun. EasyPay System colaborează acum cu primele 3 companii de procesare – Rompay, Qiwi și Zebra Pay.
Rețeaua nostră proprie include acum aproape 200 de terminale pe care din aprilie 2013 am început să le și producem, atât pentru noi cât și pentru alți clienți care vor să intre pe această nișă a vendingului. Componentele vin din Europa, iar asamblarea lor o facem în România. Așadar, prima activitate constă în operarea rețelei propri de terminale, iar a doua se referă la calitatea de producător de terminale EasyPay, care respectă toate standardele europene de calitate. Anul acesta ne propunem o creștere cu 50% față de capacitatea actuală, și anume să ajungem la o capacitate de 300 de aparate. Pentru clienți, oferim un business ”la cheie”, adică producem aparatele și prin experiența de 4 ani în domeniu putem ajuta clientul cu găsirea unei locații, dar oferim și training pentru angajații clienților și pentru tehnicienii care se vor ocupa de aparate, acestea având o garanție de 1 an.
Una din misiunile companiei dumneavoastră este de a oferi populației un sistem alternativ de plăți prin intermediul terminalelor de autoservire. Vă rog să ne dați mai multe detalii despre această activitate de operare: câte aparate aveți, unde sunt ele amplasate, ce servicii oferiți, etc.
Aparatele sunt amplasate în zona de retail sau în piețe, însă avem și aparate stradale. Una din țintele principale au fost magazinele din apropierea locuințelor, pentru că mulți clienți sunt obișnuiți să cumpere din magazinele cele mai apropiate, unde vor putea vedea și aparatul nostru. Atunci un cumpărător va deveni cu siguranță un client fidel al nostru, pentru că va descoperi că aparatul îi permite să plătească facturi la Enel, Romtelecom, GDF Suez Energy dar își poate reîncarca și telefonul mobil sau plăti factura pentru telefonul fix. Aceste servicii sunt acum oferite în același loc, fără ca plătitorul să fie nevoit să meargă la bănci sau să scoată bani de pe card pentru a plăti apoi cash la bancă.
Avantajul nostru principal este faptul că am venit cu un serviciu nou TOP-UP. De exemplu, în cazul cartelei PrePay, dacă de obicei clienții primesc un cod care trebuie introdus în telefon, noi oferim un serviciu prin care se alege operatorul, se introduce numărul de telefon și după ce suma este introdusă în aparat, în mai puțin de 5 secunde creditul este transferat în contul PrePay. Atât Rompay, cât și Qiwi și Zebra Pay urmează să dezvolte mai multe servicii față de cele existente deja, astfel că se vor putea plăti taxe și impozite, amenzi rutiere și multe altele.
Tot referitor la acest subiect, ce condiții trebuie să îndeplinească un colaborator pentru a fi partener EasyPay System?
Așa cum am menționat, noi am început să producem aparatele pentru a ne reduce costurile. Acum colaborăm cu dealerii celor trei companii mai sus amintite, dar vindem și piese pentru terminale, iar din martie vom avea și un service propriu pentru a veni în ajutorul clienților care au cumpărat deja aparate. Acest domeniu este în continuă dezvoltare, acum fiind acoperite doar orașele mari și sunt multe orașe care nu sunt încă acoperite, cum ar fi Craiova,Brăila, Galați, Oradea, Buzău, Bacău, Vaslui.
EasyPay poate ajuta potențialii investitori cu producerea aparatelor, dar și să trimită o echipă în orașul în care se vrea amplasarea pentru a ajuta în acest sens. Mai departe, putem ajuta în negocierea cu proprietarii magazinelor pentru a stabili un preț al chiriei. Noi plăteam la început o chirie de 200-300 de euro, pentru că aceste aparate erau o noutate pe piață, ceea ce a constituit o mare dificultate pentru noi. Dacă în anul 2010 ne-am văzut nevoiți să explicăm proprietarilor care sunt avantajele oferite de aceste aparate, în 2013 am primit multe solicitări în schimbul plății unei chirii minime. Acest business se adresează în primul rând operatorilor de cafea ca principali colaboratori, care reprezintă peste 80% din piața de vending. Aceștia au deja un aparat de cafea și un tehnician, de aceea deținerea unui aparat de plăți poate reprezenta pentru ei un mijloc prin care să își suplimenteze veniturile.
EasyPay System caută colaboratori în toată țara cărora le oferiți o afacere la cheie prin care firma dumneavoastră le oferă un business plan și ghidare în a fi ajutați să demareze o afacere în domeniul terminalelor de plată. Dacă ne puteți da mai multe detalii.
Pentru a fi cât mai explicit, vă rog să regăsiți mai jos un Business Plan pentru un terminal de plăți electronice.
Business Plan – Terminale plăți electronice
Cost achiziție terminal | 5.900 Lei |
Valoare tranzacții (operatori telefonie mobilă)/zi | 400 Lei |
Valoare tranzacții (operatori telefonie mobilă)/luna | 400 х 30 = 12.000 Lei |
Comision % + comision diferență curs valutar (operatori telefonie mobilă) | 12.000 х 7% = 840 Lei |
Comision alți operatori (încasări Enel, GDF Suez, Paysafecard, Avon,etc) | 100 Lei |
Chirie spațiu terminal | 200 Lei |
Servicii GPRS + role termice | ~ 27 Lei |
Alte cheltuieli operaționale (contabilitate, tehnician și servicii încasări – minim 30 terminale) | 80 Lei |
Total pe lună/terminal: (840+100) – (200+27+80) = 633 Lei
În concluzie, la o achiziție de 5.900 lei per terminal de plăți electronice, din calculele de mai sus reiese că:
Termenul maxim de recuperare a investiției este de maxim 9-10 luni.
Analiza de mai sus se bazează pe evoluția tranzacțiilor EasyPay System SRL din perioada 2013. Creșterea lunară înregistrată în această perioadă este de 5-8%.
Profit suplimentar:
- Servicii reclamă pe suprafața terminalelor,
- Servicii reclamă pe al doilea monitor.
Vă rog să spuneți care sunt avantajele unei colaborări de lungă durată cu EasyPay System?
Principalul avantaj pentru colaborator este acela că primește o afacere ”la cheie”, ceea ce constituie un punct forte pentru cei care lucrează deja în domeniu, cunosc industria de vending și știu ce înseamnă un acceptor de bancnote. De asemenea, clientul primește aparatul la un preț foarte bun și suportul nostru în comunicarea cu piața de retail și în ceea ce privește partea tehnică. Acoperim așadar partea de logistică și cea de comunicare cu cei care găzduiesc terminalele, dar și micile inconveniențe care apar în domeniul tehnic. Atunci când clientul alege EasyPay System, stabilim un business plan împreună și gândim o viziune. În plus, ajutăm clientul să se orienteze în vederea alegerii unei regiuni, îndrumându-l către zonele în care ar funcționa această nișă.
Pe partea de retail, ajutăm la negocierea unei chirii cât mai mici și începem un training în vederea folosirii aparatului, referitor la acceptor, imprimantă și la cum funcționează componentele în ansamblu. Mai departe îl îndrumăm în instalarea aparatului – acesta trebuie amplasat spre ieșire, cu o anumită orientare și să aibă o anumită culoare (roșu sau portocaliu, în funcție de regiune). Îi explicăm apoi cum să îi motiveze pe angajați să ajute clienții să folosească aparatul și cum să promoveze acest serviciu. În funcție de bugetul pe care un client ni-l comunică inițial, îl îndrumăm spre alegerea unei anumite strategii și îi oferim suportul tehnic necesar. Faptul că avem o echipă mobilă ne permite să însoțim clientul pe teren. Practic, noi oferim expertiza acumulată de-a lungul a 4 ani de experiență, de când am adus primul aparat de acest fel în România.
Terminalul EasyPay System este și un suport ideal pentru publicitatea indoor și outdoor prin spoturi video. Te rog să ne oferi mai multe amănunte despre avantajele promovării prin intermediul terminalelor.
Publicitatea indoor sau outdoor aduce posibilitatea unui venit suplimentar. Aparatele noastre pot fi dotate și cum un al doilea monitor, pe care pot rula materiale publicitare. Astfel, putem colabora cu producători care au avantajul faptului că își pot promova astfel produsele. Pentru aparatele din magazine această strategie presupune amplasarea acestora spre ieșire, pentru a fi vizibile celor care ies din magazin, iar cele stradale sunt, de asemenea, vizibile datorită traficului pietonal ridicat. Acest fapt se traduce printr-un profit ridicat pentru companiile care dețin un aparat.
Care sunt proiectele de viitor ale lui EasyPay System?
În ceea ce privește planurile de viitor, ne propunem introducerea unui nou sistem care presupune integrarea aparatului de cafea și a terminalului de plată într-un singur aparat. Acest tip de aparat va fi prezentat în luna septembrie sau chiar mai devreme, iar clienții vor avea posibilitatea să își plătească facturile în timp ce cumpără o cafea de la un astfel de aparat. De asemenea, prevedem o creștere a rețelei proprii și a producției. Deocamdată, piața este liberă pe acest segment, care este încă în dezvoltare. Un alt obiectiv este atragerea mai multor parteneri pentru a ajuta la creșterea acestei industrii.