Obiectele rotunde, de culoare roşie pe care alergătorii din Tokyo le tot întâlnesc în ultima vreme, nu sunt chipurile epuizate ale colegilor alergători, ci mai degrabă o gustare sănătoasă pentru când își termină cursa. Gigantul agricol Kagome a declarat că a pus în funcțiune în vestiarele şi duşurile pentru joggeri aflate lângă un popular traseu de jogging, aproape de Palatul Imperial, un aparat de vending cu roşii.

Aparatul de o culoare roşie aprinsă, care are inscripționate pe el în japoneză sloganul “încarcă-te cu roşii”, serveşte două dimensiuni de fructe, care costă fie 400 de yeni (4$) bucata, fie 300 de yeni (3$). Kagome promovează roșiile ca o opţiune sănătoasă, rehidratantă şi care contribuie la completarea de nutrienți pentru alergători, şi va menţine automatul în acest loc până după Maratonul de la Tokyo, de pe 23 februarie.

Japonia este casa spirituală a aparatelor de vending, adică a jido-hanbaiki, cum li se spune în japoneză, și puteți găsi orice, de la băuturi răcoritoare, periuţe de dinţi, şi până la lenjerie pentru urgenţe. Există în prezent aproximativ 5,5 milioane de automatele în Japonia, sau unul pentru fiecare 23 de persoane din ţară, conform Organizaţiei Naţionale a Turismului din Japonia.

În timp ce aparatele de vending ce dispersează mere şi banane nu sunt o raritate, roșiile sunt un concept nou. Conform rapoartelor, acestea sunt înlocuite o dată la două zile, pentru a se asigura prospețimea lor, iar compania cu sediul în Nagoya, care are o mare cotă în piața de tomate din Japonia, spune că acestea pot ajuta la combaterea oboselii. Kagome a distribuit și anterior roșii participanţilor la maraton, împărțind mii de bucăți la evenimentul din Tokyo de anul trecut.

The round, red objects that Tokyo’s runners have been encountering lately are not the exhausted faces of fellow joggers, but rather a healthy snack at the end of their run. The agricultural giant Kagome told that it has placed a tomato vending machine in a station providing lockers and shower facilities for joggers near a popular running route close to the city’s Imperial Palace.

The bright red vending machine, which has the slogan “tomato loading” in Japanese emblazoned on it, serves two sizes of the fruit, costing either 300 yen ($3) or 400 yen ($4) per piece. Kagome is pushing tomatoes as a healthy, rehydrating and nutrient-replenishing option for runners and will keep the vending machine in place until after the Tokyo Marathon on February 23.

Japan is the spiritual home of vending machines, with jido-hanbaiki, as they are known in Japanese, dispensing everything from soft drinks to toothbrushes, and even emergency underwear. There are currently around 5.5 million vending machines in Japan, or one for every 23 people in the country, according to the Japan National Tourism Organization.

While vending machines dispensing apples and bananas are not unheard of, tomatoes are a new concept. They are replaced every other day, according to reports, to ensure freshness and the Nagoya-based company, which has a large share of Japan’s tomato market, says that they can help combat fatigue. Kagome has previously distributed tomatoes to marathon participants, handing out thousands of them at last year’s Tokyo event.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*