Istoria mașinilor de spălat rufe cu monezi

Categoric, nu am putea discuta despre o istorie a vendingului completă dacă nu am spune câteva lucruri și despre istoria mașinilor de spălat rufe cu monezi sau așa-zisul Laundromat.

Prezentare

De când oamenii au evoluat de la frunze şi piei de animale la haine croite, a existat nevoia de a spăla îmbrăcămintea pentru a ne asigura că aceasta mai poate fi purtată fără a ofensa. Înainte de apariția energiei electrice acest lucru se făcea mergând pe jos până la cel mai apropiat râu şi frecând îmbrăcămintea de pietre sau plăci. În cazul în care nu exista niciun râu la îndemână oamenii umpleau cu apă vase sau albii, pe care uneori le încălzeau pe foc, pentru ca hainele să fie spălate mai bine. Rădăcini de săpun sau de yucca erau folosite ca ajutor în curăţare. Mai târziu s-a folosit săpunul făcut din leşie şi grăsimi. Pentru a usca hainele acestea se stoarceau după ce erau scoase din apă prin răsucire, apoi erau atârnate deasupra unui foc, pe o ramură de copac sau pe iarbă.

Anii trec şi se inventeză masa de spălat al cărui rol era să înlocuiască pietrele. Aceasta era doar o placă ondulată din metal greu cu un cadru de lemn. La scurt timp urma să apară și primul mangler sau storcător, numele variind în funcţie de zonă. Acesta a înlocuit nevoia de a răsuci hainele până când apa era stoarsă. Acum este anul 1907 şi puteţi freca hainele pe o masă de spălat şi le puteți stoarce cu un storcător de rufe.

Pe drumul până la maşinile de spălat au mai fost folosite o cadă plină de apă şi un mâner care învârtea două pedale pentru a agita apa. La începutul secolului XX a apărut electricitatea, înlocuind pedalele răsucite cu mâna și mesele de spălat. Acum aveam cadă pentru apă şi un storcător ataşat în partea de sus a acesteia. Mai târziu storcătorul a fost eliminat şi cada a devenit cadă dublă perforată prin care se elimina și apa afară. Această idee mai recentă este folosită şi astăzi aplicându-se noile tehnologi.

Începuturile

De ce să îți speli singur hainele când altcineva poate face acest lucru pentru tine? La sfârșitul anilor 1920 şi începutul lui 1930 au început să apară spălătoriile publice. Îți aduceai hainele aici şi un asistent le curăţa şi vi le restituia. Apoi au urmat spălătoriile cu plata pe oră. Mașinile de spălat automate nu s-au arătat până la sfârșitul anilor 1930, iar până în anii 1950 a sosit și epoca laundromatelor operate de monezi. 18 aprilie 1934, a dat startul acestor spălătorii automate cu primul “Washateria” care s-a deschis în Fort Worth, Texas. Acestea erau magazine înguste cu câteva mașini de spălat pe un perete şi uscătoare pe celălalt, deschise 24 de ore pe zi, fără a fi vreodată încuiate. Multe dintre acestea erau conduse de proprietari absenți care ştiau puţine lucruri despre afacerea aceasta şi întreţinerea maşinilor. În curând acestea și-au urmat soarta; clădiri cu facilităţi de spălat defecte şi mizere.

1960

Sfârşitul anilor 1960 au adus magazine mai mari şi mai bune. Proprietarii erau în locații pentru a asigura întreţinerea şi spălătoriile erau curate. Orele de funcţionare erau stabilite şi au fost instalate lacăte pentru a se descuraja furtul și distrugerea. Acest lucru a pavat calea pentru o nouă eră a concurenţei în acest domeniu.

1980

Șovăiala economiei din această perioadă pune pe hold creşterea acestei industrii, dar cererea pentru acest tip de servicii exista încă. Revenirea a pornit la finalul anilor 1980 cu o cerere mai mare pentru aceste servicii. Au existat laundromate cu autoservire şi cu servicii complete, unele oferind croitorie, curăţătorie chimică şi chiar reparaţii de pantofi. Magazinele erau mai mari şi ofereau o gamă largă de servicii. Mașinile de spălat şi uscătoarele mai mari și-au croit drum în spaţiul public, lucru care a permis curăţarea de pături, cearceafuri, pilote şi covoare.

Prezentul

Spălătoriile din ziua de azi sunt mult mai diferite. Tehnologia a îmbunătăţit eficienţa maşinilor, iar tendința generală duce acum către mașinile şi serviciile ecologice. Noi tehnologii vor continua să apară și vor duce această industrie la nivelul următor. Industria curățătoriilor cu monezi este compusă în principal din proprietar/operatori individuali. Nu există francize semnificative în funcţiune în acest moment. În prezent, există aproximativ 35.000 de spălătorii cu monede în Statele Unite care generează aproape 5 miliarde de dolari în venituri brute anual.

Hainele curate, la fel ca hrana şi adăpostul, sunt considerate o necesitate a vieţii şi curățătoriile chimice cu monede oferă un serviciu de sănătate de bază pentru milioane de oameni. În timp ce acestea pot fi găsite în aproape toate cartierele din întreaga ţară, magazinele par să o ducă excepţional de bine în zonele în care predomină chiriași, zone dens populate. Aceste zone se dezvoltă de la an la an în SUA. Creşterea intensă a populaţiei, împreună cu extinderea numărului de locuinţe de închiriat, a crescut baza de clienți a spălătoriilor cu monezi.

Despre mașinile de spălat rufe cu monezi

Curățătoriile cu monezi, în general, ocupă spaţii de vânzare cu amănuntul pe contracte de închiriere pe termen lung (10-25 ani) şi generează un flux constant de numerar pe durata contractului de închiriere. Acestea sunt întreprinderi mici care nu au inventar sau creanţe. O mică parte dintre aceste spălătorii angajează asistenți. Curățătoriile pot varia în valoare de piaţă de la 50.000$ la peste 1 milion$, si pot genera un flux monetar între 15.000$ şi 200.000$ pe an.

Orele de funcționare sunt de obicei de la 6:00 la 22:00 şi magazinele ocupă de obicei între 1.000 și 5.000 de metri pătraţi de spaţiu. Noile curățătorii cu monezi sunt evaluate pe baza costurilor reale de construcție și de echipament, în timp ce spălătoriile existente sunt evaluate în principal pe baza veniturilor. Acest tip de magazine sunt exemple perfecte de generatoare pasive de venit. Curățătoriile cu monezi sunt, de asemenea, menţionate ca și spălătorii operate de monezi, curățătorii chimice cu fise sau laundromate.

Tendințe și Caracteristici

Creşterea industriei se bazează pe datele demografice de densitate a populaţiei, amestecul de populaţii şi veniturile populaţiei. Cu cât populaţia este mai densă, cu atât nevoia de facilităţi de spălătorie cu monezi este mai mare. Datele naţionale şi regionale demografice indică că utilizatorii primari de curățătorii cu monezi sunt chiriaşii, aceștia reprezentând segmentul cu cea mai rapidă creştere. 31% dintre americani sunt chiriași și 116 de milioane de gospodării sunt închiriate. Numărul de spălătorii cu monezi construite în ultimii 60 de ani a crescut constant, pe măsură ce populaţia a crescut şi s-a deplasat spre zone mai dense. Rezultatul final a fost o industrie matură, stabilizată, cu cifra de afaceri previzibilă și dezvoltarea de noi facilităţi moderne, expansiunea şi înlocuirea de echipamente.

Astăzi industria curățătoriilor cu monezi este una puternică şi vibrantă. Și mai atrăgător este faptul că această industrie de servicii publice cu exploatare sigură, continuă să crească şi să prospere. Tendinţele demografice indică faptul că segmentul de populație care va locui cu chirie va continua să crească, lucru care se traduce în prosperitate continuă pentru acest tip de întreprinderi.