de Cătălina Mirilă, Business Development Manager, Rhenus Midi Data România
Ați putea crede că sunt subiectivă atunci când mă refer la cultura și educația germană, dar într-o zonă geografică în care balcanismul este deja un mod de viață, influența germană este mai mult decât binevenită, iar investiția și cunoștințele germane sunt un pas spre progres și reprezintă o speranță că lucrurile pot fi făcute mai bine.
Așa am început dezvoltarea firmei, încercând să implementăm un comportament și să schimbăm mentalități balcanice. Norocul nostru este că România a avut întotdeauna încredere în educația germană mai mult decât în oricare alta, tocmai pentru că de fiecare dată a reprezentat combinația câștigătoare. Rhenus Midi Data România a început să schimbe mentalități și să demonstreze că există soluție logistică de calitate și la prețuri accesibile.
Dacă drumurile dumneavoastră vă poartă prin țară, cu siguranță că v-au atras atenția autospecialele noastre de 3,5 tone și 7,5 tone, ambele tipuri echipate cu lift și inscripționate Rhenus Logistics, ori depozitele noastre sub brandul Rhenus. Am rămas plăcut surprinsă când un client m-a întrebat dacă toate mașinile noastre sunt atât de frumoase și noi ca cele pe care el le-a văzut pe stradă. Dar noi nu ne limităm numai la a avea mașini frumoase și noi pe stradă. Noi avem echipamente și oameni specializați, școlarizați pentru intervenții complexe, ca de exemplu combinarea transportului cu poziționarea și instalarea diverselor aparate. Am investit nu numai în oameni, ci și în echipamente specifice de ridicat și manipulat, echipamente menite să asigure aparatelor de vending nu numai protecția pe durata transportului până în locația finală, ci și manipularea acestora în locații greu accesibile și periculoase. Demonstrăm în fiecare zi clienților noștri că se poate mai bine și respectăm standardele de calitate specifice corporației Rhenus din care facem parte. Avem acoperire națională și venim cu soluții logistice complexe pe care nu le-am inventat în România, ci ne-au fost explicate din Germania. Am importat tot ce ține de obiectul nostru de activitate și ne place să ne numim ,,Divizie Specială de Logistică,, – pentru că NOI suntem specialiștii în logistică și NOI găsim soluții particularizate oricărei cerințe din partea clientului.
Primul pas în discuția noastră cu clientul este o descriere a obiectului de activitate al acestuia și cum își dorește să ducă lucrurile la bun sfârșit. Apoi venim noi atât cu cifre despre cum ar putea să-și eficientizeze business-ul apelând la serviciile noastre logistice cât și cu soluții combinate de logistică prin care îmbinăm, de exemplu, instalarea cu transportul ori spațiile tehnice. Discuția este o combinație între optimizarea și predictibilitatea costurilor, pe de o parte, și oferirea de soluții tehnice optime, pe de altă parte. Urmează o perioadă în care clientul își face propriile calcule conform algoritmului și soluțiilor noastre logistice. Deciziile pot dura sau pot fi luate imediat, totul depinde de modul în care clientul pune în balanță rutina cu eficientizarea. Până acum experiența mi-a demonstrat că este o chestiune de timp până când eficiența învinge rutina. Într-o societate în plină dezvoltare nu inventăm noi roata, ci o folosim la capacitate maximă. În țări precum Olanda, Luxemburg, Țările Scandinave, și Marea Britanie, ori chiar exemplul nostru – Germania, acest lucru este deja un mod de a face business, însă în România este un produs nou cu o vechime de numai 1 an și jumătate. România și-a făcut un obicei în a avea un timp de reacție mai mare în ceea ce privește implementarea ideilor de business venite din Vest – însă de fiecare dată a preluat aceste idei – și în spiritul propriu național le-a adus îmbunătățiri, pentru că suntem conștienți de faptul că totul este perfectibil, însă este esențial să respecți reguli și standarde specifice de calitate.
Rhenus Midi Data România este membru cu drepturi depline al familiei Rhenus, și prin acest statut contribuie la dezvoltarea corporate a firmei. Pe plan local ne implicăm în dezvoltarea de proiecte, căutăm soluții pentru partenerii noștri și ne creștem în fiecare lună cifra de afaceri. Problemele clientului nostru devin problemele noastre și căutăm rezolvarea optimă atât financiar, cât și tehnic. Însă cel mai important este că facem asta din pasiune, pentru că ne place nu numai să afirmăm că suntem cei mai buni, ci să și demonstrăm acest lucru clienților noștri, de fiecare dată când avem această ocazie. Vă spun cu toată convingerea că nu există satisfacție profesională mai mare decât că după o intervenție, clientul, din proprie inițiativă, fără să-i solicităm acest lucru ne transmite mulțumirile sale și ne spune că totul a decurs PERFECT.