Expo 24 România lansează ediţia a IV-a a expoziției dedicată sectorului de vending, ce se va desfășura în perioada 12-14 mai 2015 în Centrul Expoziţional Romexpo București. Domnul Anton Vlad, coordonatorul organizării VENDING EXPO 2015 vine în faţa dumneavoastră cu noutăţi legate de acest eveniment foarte important în viaţa industriei noastre de vending. Vă invităm să aflaţi care sunt principalele beneficii pe care le aduce această expoziţie pentru dumneavoastră, indiferent de calitatea în care îi veţi trece pragul, de expozant sau vizitator și multe alte informaţii interesante despre expoziţia de vending de la anul.

Industria de Vending din România a avut foarte mult de câștigat din organizarea celor 3 ediții de Vending Expo de până acum. Vă rugăm să ne spuneți care sunt principalele beneficii pe care le-a adus această expoziție industriei noastre de vending în acești ani?

Este normal ca o piață sau o industrie ce ajunge la un anumit nivel de dezvoltare să beneficieze de o expoziție ce concentrează pe durata a câteva zile reprezentanții domeniului, fie că vorbim că aceștia participă ca expozanți, fie ca vizitatori. Așa cum menționam cu o altă ocazie, expozițiile specializate concentrează atenția către noutățile din domeniu, sunt momente prielnice pentru stabilirea unor noi contracte, a unor noi clienți, dar are și un rol de „socializare” pentru persoanele ce prin natura activității lor simt că aparțin unei comunități, comunitate definită de domeniul în care activează. Și dacă vorbim de beneficii, de ce să nu gândim invers: care ar fi fost beneficiile dacă o astfel de expoziție nu ar fi fost organizată? Dacă ne uităm în jur, în această parte de lume, vedem că doar România și Polonia au putut genera expoziții de vending, ceea ce ne poate face să ne simțim bine, gândindu-ne că acesta este un semn că lucrurile funcționează, cel puțin în anumite domenii ale economiei.

Care sunt cele mai importante cifre pe care le puteți comunica despre expozițiile dedicate vendingului ce au avut loc până acum: nr. de expozanți, nr. de vizitatori, clienți importanți, metrii pătrați de expunere, alte informații utile.

Aici ar fi vorba mai mult de partea tehnică a expozițiilor, mai exact de statistici seci. Simplu vorbind, numărul de standuri s-a situat în jur de 30. Numărul de vizitatori a variat de la câteva sute la peste o mie. Evidența clară este ținută de noi prin sisteme de contorizare a vizitatorilor, astfel că avem o imagine a profilului acestora. Pentru noi este mulțumitor faptul că mulți operatori sunt prezenți în calitate de vizitatori. De altfel, prezența la toate edițiile a unora dintre firme vorbește de la sine.

În toamna acestui an organizatorul Expo 24 România va anunța lansarea oficială a celei de-a patra ediții Vending Expo ce va avea loc la Romexpo în perioada 12–14 Mai 2015. Vă rugăm să ne spuneți de ce trebuie să fii prezent ca expozant la acest eveniment? Dar ca vizitator?

Vending Expo 2015 pot să spun că a făcut deja primii pași, întrucât în momentul acordării interviului sunt deja ocupați aproximativ 100 de metri de suprafață expozițională. Aceasta înainte de a fi lansate comunicatele oficiale sau de a fi postat planul standurilor pe site-ul expoziției. Este un semn pozitiv pentru ediția din 2015. Dacă mă întrebați de ce ar participa o companie la expoziții, în special la cele adresate domeniului lor de activitate, pot să afirm cu tărie că acestea aduc un plus afacerilor, un plus de colaboratori, un plus de vânzări, un plus de profit. Cele enumerate mai sus sunt motive pentru ca o companie să fie prezentă la o expoziție de specialitate.

De ce este important să te înscrii din timp la Vending Expo 2015? Vă rugăm să ne vorbiți mai în detaliu despre pachetele de vânzare ale spațiilor la această expoziție.

Sunt motive clare atât din punctul de vedere al expozanților, cât și al vizitatorilor și organizatorului ca înscrierile să fie făcute din timp. Și dacă enumerăm doar principalele puncte, pentru expozanți – o planificare în prealabil a bugetelor, a designului standului precum și a strategiei de scoatere în evidență a produselor expuse, este recomandabil a fi făcută cu luni înainte. De asemenea, pentru vizitatori este avantajos să cunoască din timp companiile expozante, întrucât marea majoritate își planifică vizitele sau stabilesc orele de discuții cu anumiți expozanți cu săptămâni înaintea deschiderii expoziției. Această obișnuință o observam acum ani de zile la expozițiile organizate în Europa de Vest, iar de puțin timp a apărut și la noi acest obicei, în special la expozițiile ce implică vizitatori din afara României.

Expo 24 România este un organizator de expoziții cu experiență și cu foarte multe succese la activ. Vă rugăm să ne descrieți echipa dumneavoastră și filozofia dvs. de business? Care este practic „misiunea” lui Expo 24 România, în general, și în piața de vending, în particular?

În primul rând, Expo 24 este un organizator axat numai pe expoziții de specialitate. Compania a fost fondată în 2005, dar echipa are o vechime cu membri ce sunt în acest domeniu încă din anii `70. La bază a fost o singură echipă ce ulterior a fost împărțită în două segmente principale: organizare de expoziții și construcția de standuri. Astfel, organizatorul de expoziții a devenit Expo 24 România. În ceea ce privește misiunea sau filozofia, eu mă feresc de astfel de termeni stereotipi. Nu există o „misiune”. Noi facem ceea ce fac organizatorii din întreaga lume. O afacere ca oricare alta, ce aduce beneficii ambelor părți.

Cum ați descrie piața de vending în acest moment? Credeți că a depășit momentele dificile?

Piața de vending se dezvoltă. Este vizibil acest lucru, dar momente dificile vor mai fi. Ca în oricare domeniu, există creșteri și descreșteri ale industriei și cred că și perioadele dificile sunt un semn de sănătate a economiei. O creștere la infinit este o utopie.

Industria de vending este una cu un mare potențial, cu o dezvoltare rapidă și cu o piață încă neacoperită în totalitate. De ce este totuși lumea încă reticentă în a-și promova brandul și produsele la o expoziție de vending, să zicem?

Nu este vorba de reticență. Este vorba de tradiție, iar noi acum asistăm la formarea acestei tradiții. Firmele se strâng de la un an la altul, iar o expoziție este precum un bulgăre de zăpadă. La fiecare ediție adaugă noi expozanți ce devin participanți fideli. Să nu credeți că la expozițiile vechi din Europa lucrurile au stat diferit. Doar că ei au prins o perioadă mult mai prielnică pentru formarea acestui tip de evenimente.

Care este mesajul dumneavoastră către industria de vending din România?

Lucrurile merg în direcția bună, iar acest lucru se va reflecta și în expoziția de anul viitor. Așa cum am mai spus, expozițiile sunt oglinda domeniului pentru care sunt organizate.

VENDING EXPO 2015

Ediția a 4-a

12 – 14 mai 2015

Expo 24 anunță organizarea ediției 4 a expoziției Vending Expo, în perioada 12 – 14 mai 2015, în cadrul complexului expozițional Romexpo București.

Expoziția dorește să creeze noi canale de distribuție și noi oportunități de colaborare pe un sector aflat într-o dezvoltare continuă. Vending Expo are ca expozanți distribuitori și producători de mașini automate pentru comerț (alimentare, băuturi, cartele), cafea, băuturi și produse alimentare pentru aparatele de vending, ingrediente și componente, servicii pentru sectorul vending.

Expoziția este un loc de întâlnire între experții din domeniu și vizitatori, aceștia putând obține pe parcursul a trei zile informații cu privire la produsele, tehnologiile și oportunitățile oferite de industria de vending.

Publicul țintă este reprezentat de persoane cu răspundere în domeniul distribuției și exploatării serviciilor vending, directori de instituții de sport și agrement, instituții ale administrației publice, centre de afaceri, instituții de educație, centre medicale, hoteluri și turism, specialiști și potențiali operatori ai aparatelor vending. În paralel cu expoziția se vor desfășura o serie de conferințe tematice axate pe problemele industriei de vending din România, precum și o serie de prezentări de produse și servicii ale firmelor expozante.

Organizatorii vă invită să luați parte la Vending Expo pentru a nu rata șansa de a vă obține noi clienți, de a face schimb de experiență și, nu în ultimul rând, de a găsi noi colaboratori în domeniul dumneavoastră.

Complexul Romexpo București

Centrul Expozițional Romexpo București este principala locație de evenimente și expoziții, situată în zona de nord a Bucureștiului, tradițional cunoscută pentru organizarea de manifestări expoziționale. Centrul dispune de o suprafață totală de peste 45000 mp spațiu de expunere, pentru expoziția Vending Expo fiind alocată o suprafață de 2400 mp. În zonă există numeroase hoteluri ce oferă condiții bune de cazare.