Aparatul de vending cu cel mai mic consum de energie din Japonia
Introducerea aparatelor de vending cu Ultra Economie de Energie (Eco Active Machines) a început în Japonia la compania SBF (Suntory Beverage & Food) care pentru a fi lider în industria de vending cu cel mai mic consum de energie a instalat în aprilie 2014 Ultra Energy Saving Vending Machines.

Din aprilie 2014 firma Suntory Beverage & Food Limited a instalat în Japonia aparate de vending cu ultra economie a energiei (Eco Active Machines), care oferă cel mai mic consum de energie din Japonia (420 kwh/an, cel mai mic consum de energie anual din Japonia dintre principalele 25 de aparate oferite de marii producători din Japonia, începând cu aprilie 2014, potrivit unui studiu realizat de Suntory Foods Limited).

SBF s-a implicat într-o varietate de iniţiative pentru a reduce supraîncărcarea mediului de către oameni, inclusiv prin introducerea mai întâi a aparatelor de vending ecologice cu pompe de căldură (aparatele cu pompe de căldură sunt echipate cu un sistem care recuperează căldura eliberată de camera de răcire şi o utilizează în camera de ardere. Aparatele de vending cu pompe de căldură hibrid sunt echipate cu un sistem de absorbţie şi pe lângă sistemul descris mai sus folosesc şi căldura din afara aparatului) şi apoi aparatele de vending cu pompă de căldură hibrid care reduc şi mai mult consumul de energie.

Odată cu creşterea necesităţii de a răspunde la constrângerile de energie din timpul zilei şi de a conserva consumul de energie electrică, SBF a colaborat cu producătorii de aparate de vending pentru a fi prima companie care să introducă aparatele de vending cu ultra economisire de energie (Eco Active Machine), o evoluţie semnificativă în tehnologie care consumă aproximativ jumătate din electricitatea necesară convenţionalelor aparate cu pompă de căldură. SBF va depune eforturi pentru a continua să avanseze în continuare în conservarea energiei în industria aparatelor de vending.

Iniţiative ale companiei Suntory Vending Machine de reducere a sarcinei pe mediu

1995: Introducerea caracteristicii peak-cut, care suspendă funcţiile de răcire pentru o perioadă fixă de timp în timp de vară în perioada de vârf de număr de utilizări de energie (în prezent, aproape toate aparatele SBF sunt echipate cu caracteristica aceasta).
2007: A început instalarea aparatelor de vending ecologice cu pompe de căldură.
2011: A început utilizarea aparatelor de vending cu pompă de căldură pentru toate aparatele noi (cu excepţia unor maşini speciale) şi instalarea de iluminare cu LED-uri.
2012: A început instalarea de aparate de vending hibrid cu pompă de căldură, care  reduc şi mai mult consumul de energie în comparaţie cu cele standard cu pompă de căldură.
2013: A introdus aparatele de vending izolate prin vid, care pot suspenda răcirea pentru o perioadă şi mai lungă de timp. Aceste aparate folosesc izolarea vid, crescând capacitatea de a menţine răcirea şi permiţând suspendarea funcţiilor de răcire pentru perioade lungi de timp. Aparatele introduse în 2013 pot suspenda funcţiile de răcire timp de 8 ore în timpul zilei, în timp ce aparatele introduse în 2014 pot suspenda răcirea pentru 11 ore.

Pe lângă cele de mai sus, SBF se angajează la o varietate de iniţiative pentru a reduce încărcarea pe mediul înconjurător, inclusiv pentru promovarea dezvoltării de componente reutilizabile şi crearea de sisteme care gestionează furnizarea de astfel de piese în scopul de a reutiliza piesele aparatelor de vending în alte aparate de vending.

Alte iniţiative ale companiei Suntory Vending Machine

În continuare, SBF s-a străduit să fie un pionier al locaţiilor pentru aparatele de vending, locaţii care să asigure contactul cu cât mai mulţi clienţi; şi să introducă aparatele de vending cu internet de tip wireless, care reduc mult cantitatea de deşeuri survenite din reaprovizionarea cu produse. La sfârşitul lunii decembrie 2013, SBF instalase aproximativ 150.000 de aparate de vending cu acces la internet, cel mai mult din industrie. SBF va continua să urmărească în mod activ alte îmbunătăţiri şi optimizări la nivel de operaţiuni de servicii.

În plus, SBF se implică într-o varietate de măsuri pentru a aduce contribuţii societăţii prin activitatea de vending, cum ar fi munca depusă pentru a introduce aparatele de vending cu băuturi pentru urgenţe, care oferă băuturi gratuite în situaţii de urgenţă, cum ar fi dezastrele naturale. La sfârşitul lunii decembrie 2013, SBF avea instalate în Japonia aproximativ 12.000 de aparate echipate cu această caracteristică, cele mai multe din industria niponă.