Câteodată, pur şi simplu, nu mai avem timp să mergem până la magazinul alimentar săptămâni la rând. Tesco Home Plus este un lanţ de supermarketuri din Coreea de Sud care concurează pentru poziția de lider de piață în această țară, lăsând astfel locul al doilea concurentului său principal, E-Mart. E-Mart are un număr mai mare de magazine decât Tesco, dar Tesco este hotărât să devină lanţul alimentar Nr. 1 fără a-şi creşte numărul de magazine. Cum plănuieşte să facă acest lucru? Simplu, prin folosirea unui smartphone, bineînţeles.

Potrivit statisticilor, coreenii sunt pe locul doi în topul celor mai muncitori oameni din lume, şi timpul reprezintă literalmente bani. Să acorzi o oră sau două pe săptămână pentru cumpărături poate fi o adevărată povară, astfel încât compania a conceput o modalitate prin care magazinul “vine” la oameni. Tesco a înfiinţat o serie de magazine virtuale tip băcănie în locaţii precum staţiile de metrou, astfel încât oamenii îşi pot face literalmente cumpărăturile în timp ce aşteaptă metroul.

Pereţii sunt acoperiți cu afişe care seamănă cu acele culoare şi rafturi ale unui supermarket. Acestea sunt căptuşite de sus până jos cu produsele pe care le-ai vedea în mod normal în timp ce eşti la cumpărături. Singura diferenţă este că nu poţi să iei pur şi simplu produsul şi să-ţi vezi de drum. Fiecare aliment are un cod QR pe care cumpărătorul îl scanează cu ajutorul unui smartphone şi îl adaugă la o listă de cumpărături. Când cumpărătorul a scanat toate codurile pentru toate cumpărăturile necesare, el plăteşte folosindu-şi telefonul şi apoi alimentele sunt livrate la acesta acasă. E incredibil!

Funcţionează astfel:

  1. Scanați codul QR al produsului cu telefonul dumneavoastră.
  2. Produsul ajunge automat în căruciorul dvs. online.
  3. Când cumpărăturile online sunt efectuate, acestea vă sunt livrate la uşă imediat ce aţi ajuns acasă.

Efectuarea de cumpărături pe bază de cod QR le permite clienţilor să cumpere din mai multe locaţii, dintre care multe sunt mai convenabile decât ideea de a face o excursie la magazinul alimentar. Un mare avantaj al faptului că alimentele vă sunt livrate direct la uşă este acela că în marile oraşe unde şofatul nu este cu adevărat o opţiune, oamenii se văd nevoiţi să care sacoșe grele prin metrouri şi să urce încărcaţi de acestea mai multe serii de scări, pentru a ajunge cu ele la uşa casei lor.

Un argument cârcotaş împotriva acestui mod de a face cumpărături este acela că va fi imposibil să verificați informaţiile de pe eticheta produselor. Așadar, trebuie să știți ce vreți și să cumpărați produse care le cunoașteți.

Mai precis, cumpărătorul nu are posibilitatea de a întoarce produsul pe toate părțile pentru a verifica informaţiile nutriţionale. Din câte știm, nu există nicio modalitate prin care puteţi beneficia de afişarea acestor informaţii în acest tip de magazin.

De asemenea, nu poţi alege produsul cumpărat, lucru care constituie o parte frumoasă a cumpărăturilor efectuate într-un magazin. În special în zona dedicată fructelor și legumelor clienții își doresc cel mai mult să aleagă și să-și satisfacă întocmai gusturile, nu-i așa?

Ei bine, veţi avea orice decide magazinul să vă livreze, adică tu nu poţi alege exact produsul dorit. Un preţ mic de plătit pentru confort, totuși.

Aceasta nu este prima tentativă de iniţiere a cumpărăturilor alimentare pe bază de comandă care să fie livrată la tine acasă, dar este unică, deoarece nu stai pur şi simplu acasă dând click pe un site de internet. Clientul se plimbă de fapt pe un culoar virtual în timp ce aşteaptă metroul,  şi de aici îşi alege vizual ceea ce vrea să cumpere.

Ce legătură are asta cu vendingul clasic, probabil că nici una sau ar putea avea dacă stai să te gândești că stilul acesta de cumpărături prin intermediul codurilor QR are legătură cu plata produselor din aparatele de vending prin diverse aplicații mobile. Aici, în acest caz, produsele îți sunt livrate chiar acasă! Ceea ce reprezintă un mare pas înainte în folosirea mașinilor în satisfacerea nevoilor cotidiene. Nu asta înseamnă până la urmă vending?