de Cătălina Mirilă, Business Development Manager, Rhenus Midi Data România
Succesul în business nu are o definiție, și nu are o rețetă, însă îl simți parte din tine, cei din jurul tău îl percep, iar în măsura în care este posibil încearcă să-l copieze. Se transformă în model de business și se poate multiplica. Nu încerc să scriu despre teoria succesului, însă acum vreau să scriu despre cum am ajuns noi, Rhenus Midi Data România să simțim succesul.
Segmentul logistic pe care-l vizăm este unul atipic. Tradițional, când spui că activezi în logistică, toți gândesc: ‘’alții care depozitează și transportă mărfuri pe lângă alte 100 de firme în domeniu’’. Noi însă nu venim cu tipare logistice, ci avem o viziune complexă asupra termenului de logistică. Am personalizat depozitarea și transportul din definiția de bază a logisticii și oferim clienților noștri libertate absolută când este vorba de serviciile noastre. Mai mult, am adăugat și servicii tehnice și am redefinit termenul de bază. Îl numim LOGISTICĂ PERSONALIZATĂ.
Unii o percep ca libertatea de a-și configura automatele în spațiile noastre de depozitare, alții ca pe libertatea de a ne solicita punerea în funcțiune a unui aparat de vending de 400 Kg la etajul 10, alții chiar combinația celor menționate anterior, însă un lucru au în comun toate aceste solicitări: Rhenus Midi Data este cea care lasă libertate clientului de a-și spune ce-și dorește pentru ca apoi să transforme dorințele în realitate. Iar asta nu-i tot. Avem toate dotările și echipamentele ce ne permit să facem aceste lucruri, de la spațiu de depozitare dedicat ce poate fi configurat în funcție de dorința clientului, la echipamente de ridicat și manipulat, ori autospeciale carosate de 3,5t și 7,5t cu lift și nu în ultimul rând capital uman de cea mai bună calitate. Toate acestea repezintă ingredientele ce definesc logistica personalizată.
Este ca și cum am deschide lângă un fast food ce are numai 2 feluri de mâncare – Transport și Depozitare, un restaurant de lux ce-ți prepară, la cerere, combinația dorită. Astfel, ne uimim clienții de fiecare dată când executăm servicii pentru ei, și la fiecare intervenție venim cu ceva care-i surprinde, pentru că fiecare intervenție diferă de cea anterioară. Diferențele vin din locație, din aparate, din personal, din servicii și chiar din echipamentele pe care le avem, pentru că ne dorim cele mai noi și inventive gadgeturi din domeniu. Chiar mă amuzam când la una din intervenții – echipamente grele recuperate de la etajul 11, lângă autospeciala Rhenus parchează un furnizor de servicii logistice tradiționale, venit pentru alt client și altă intervenție. Coboară o echipă de 6 lucrători. Veniseră să ridice un aparat de 500 kg. Se bazau pe forța brațelor … și atât. Noi folosim tehnica secolului XXI în care trăim și folosim pentru o astfel de intervenție o echipă de 2 tehnicieni și 1 robot profesionist, numit liză electrică sau lift BiMobile.
Din ianuarie 2013 de când la nivel corporate a fost luată decizia de a se oferi acest tip de servicii și în România, am trecut prin etape succesive de dezvoltare. Au fost căutate locații relevante pentru a dezvolta acest tip de business, a fost căutat personal care să poată executa acest tip de intervenții, ne-am dotat cu mașini dedicate, și nu în ultimul rând, ne-am contactat clienții din segmentele țintă. Spun segmente țintă pentru că ne adresăm atât domeniului de vending, incluzând aici automate de orice fel, de la snack la ATM sau terminale de plată, cât și domeniului IT de genul Serverelor sau UPS-urilor, ori domeniului aparaturii medicale. Mai pe scurt, aparate grele sau voluminoase ce trebuiesc poziționate și dacă se dorește, chiar se pot pune în funcțiune. Scepticii ar putea spune că nu există oameni care să poată face orice – așa cum afirmăm noi. Într-adevăr nu există, însă pot deveni. Avem un concept special de training prin care ne școlarizăm personalul în funcție de dorința clientului. Există situații în care chiar clienții doresc să dețină controlul în ceea ce priveste trainingul, tocmai pentru că serviciile pe care le putem oferi se pot extinde și către mentenanța ulterioară.
Suntem speciali prin serviciile oferite, prin soluțiile găsite, prin faptul că preluăm logistica de pe umerii clienților noștri. Le oferim astfel confortul logistic necesar pentru ca ei să-și poată concentra atenția asupra businessului propriu, acela de la care au pornit, care-i definește și care le aduce profit. Ne-am pus de fiecare dată în pielea clienților noștri și ne-am implicat direct în oferirea de soluții logistice optime.
Nu aș putea face un top al celor mai grele sau ușoare lucruri din listă, însă pare că lucrurile au venit de la sine, parcă invitându-se reciproc. Am executat intervenții în toate domeniile pe care le definim, fiecare dintre ele având particularitățile sale, am avut clienți care ne-au recomandat partenerilor lor și clienți care și-au testat și ne-au testat limitele logistice.
Acum, după aproape 2 ani nu-mi mai amintesc greutățile întâmpinate, ci numai rezultatele obținute. Greutățile au fost depășite, iar rezultatele ne-au propulsat în atenția clienților noștri. Le mulțumesc acestora pentru încrederea acordată în momentul în care s-au decis să apeleze la serviciile noastre și îi asigur că nu ne vom opri aici. Avem în noi dorința de a face mai mult de fiecare dată, dorința de a ne reinventa, dorința de a demonstra tuturor că suntem cei mai buni, că suntem unici, pentru că noi suntem Rhenus Midi Data România.