Generațiile tinere vor alimente proaspete

Vechiul sfat părintesc “mănâncă-ți fructele și legumele” a câștigat teren. Din 2003 până în 2013, consumul de alimente proaspete – fructe, legume, carne, păsări, peşte şi ouă – a crescut cu 20%, la peste 100 de miliarde de alimente și generaţiile mai tinere, Generaţia Z, de la 0 la 23 de ani şi cea Milenară cu vârste între 24-37 ani, conduc această tendinţă, conform rapoartelor NPD Group, o companie americană, cu sediul în Chicago, lider global în informaţii și statistici. În următorii cinci ani, toate cele trei mese ale zilei vor deveni şi mai proaspete, potrivit studiului recent lansat de NPD “Viitorul alimentației: Cine ce va mânca în 2018?”

Prognoza spune că micul dejun va fi principala masă la care numărul de alimente proaspete consumate va crește cel mai mult, o creştere de 9% până în 2018, conform raportului NPD, care ne prezintă cinci ani de previziuni pentru peste 200 de produse alimentare şi pentru comportamente legate de băuturi, atitudini şi caracteristici. Consumul de alimente proaspete va creşte cu 7% la masa de prânz şi 5% la cină. Preparatele suplimentare şi gătitul necesar în cazul anumitor alimente proaspete nu reprezintă o problemă pentru consumatorii Milenari şi cei din Generaţia Z, care doresc să se implice mai mult în pregătirea meselor lor.

În următorii cinci ani, alimentele proaspete, cum sunt fructele vor fi, de asemenea, un factor cheie în creşterea gustărilor de tipul gata-preparate, mai bine-pentru-tine. Din nou, generaţiile mai tinere sunt cele care conduc creşterea gustărilor de tipul mai bine-pentru-tine. Atunci când este timpul “să servească o gustare”, acești consumatori sunt în căutare de valori precum prospețime sau nutriţie, în loc de a servi ceva pe apucate. Confortul implică deja din ce în ce mai mult gustările de tipul mai bine-pentru-tine, fie ca parte integrantă a unei mese sau ca gustare de consumat între mese.

În afară de a mânca mai multe alimente proaspete, consumatorii din Generaţia Z şi din cea Milenară sunt de asemenea interesați de consumul de alimente mai organice. Interesul în organice care era gata de decolare în 2008, a fost înăbușit de recesiune, dar mai multe tendinţe indică faptul că interesul pentru etichetele organice rămâne puternic printre generaţiile mai tinere, dar scade în mod dramatic după Generația Z şi cea Milenară. Presiunile economice, plus ideea că “este prea târziu pentru mine”, pot contribui la interesul redus din cadrul generaţiilor mai în vârstă, conform studiului Viitorul Alimentației: Cine ce va mânca în 2018?

Generaţia Z şi cea Millenară sunt motorul de conducere a schimbărilor survenite în comportamentul alimentar, prin felul în care abordează alegerea şi pregătirea alimentelor. Alimentele din magazinele de proximitate vor beneficia de acest interes în creştere față de produsele proaspete, iar producătorii ce livrează produse pentru magazinele centrale şi comercianţii cu amănuntul pot profita de această tendinţă “proaspătă” luând în considerare metode inovatoare de a își lega produsele de alimente proaspete.

Acum câteva informații despre cei ce au pregătit acest studiu interesant.

NPD Group oferă informaţii la nivel mondial şi servicii de consultanţă pentru a ajuta la luarea unor decizii de afaceri mai bune. Prin combinarea de date unice active cu expertiza de neegalat în industrie, ei își pot ajuta clienții să urmărească pieţele în care activează, să înţeleagă consumatorii şi să creeze o creştere profitabilă. Sectoarele acoperite includ domeniile auto, frumuseţe, electronice de consum, divertisment, modă, produse / servicii alimentare, produse pentru acasă, birou, lux, consumabile, sport, tehnologie, jucării şi jocuri.