Future Thinking, una dintre cele mai importante companii de consultanță în cercetare de piață privind inteligența în afaceri a dezvăluit pe 13 aprilie rezultatele Barometrului Cumpărătorului 2015, un studiu independent anual al tendinţelor actuale şi viitoare privind obiceiurile de consum ale cumpărătorilor din Marea Britanie. Cercetarea a arătat că 44% dintre cumpărătorii britanici urmăresc mărcile pe social media în speranţa de a primi reduceri şi recompense pentru loialitatea lor. Sondajul, acum aflat la al treilea an, monitorizează sentimentele a peste 1.200 de consumatori pentru a determina viitoarele tendinţe în cumpărături.
Social Media joacă un rol important pentru cumpărători, peste un sfert (26%) dintre aceștia urmărind comercianţii cu amănuntul pe social media. Cel mai mare grup de utilizatori ce urmăresc brandurile pe mass-media socială sunt sub 35 de ani (60%), urmat îndeaproape de familii (59%) şi femei (51%). Mai mult de jumătate (52%) au dat “like” sau “follow” brand-urilor pe media socială, respectiv, Facebook cu (93%) şi Twitter cu (52%), fiind cele mai populare platforme. În mod semnificativ, o treime (32%) din cumpărătorii din Marea Britanie folosesc platformele de mass-media socială pentru a cere sfatul sau a își spune părerea despre un produs sau o marcă.
Studiul efectuat de Future Thinking a constatat că cea mai populară “nouă tehnologie” este checkout-ul doar cu cardul în supermarketuri – 69% dintre cumpărători ar folosi această tehnologie de auto-servire de tip checkout. Popularitatea sa are probabil legătură cu faptul că mulţi cumpărători utilizează deja plata cu cardul contactless, şi astfel apare cu uşurinţă nevoia unei tehnologii mai inovatoare. Următoarea clasată a fost tehnologia codurilor de bare (59%), urmată de hub-urile click & collect (57%). Într-adevăr, cele mai populare tehnologii sunt toate folosite în prezent, într-o măsură mai mare sau mai mică.