În acest episod continuăm să explorăm acest subiect și vom vedea cum alegerile, preferințele și personalizarea cumpărăturilor vor aduce transformări tehnologice majore în cadrul experienței noastre într-un magazin comercial.

Este foarte important ca retailerii să le ofere clienților posibilitatea de a alege felul în care ei pot cumpăra din supermarketuri / hypermarketuri, fie prin intermediul caselor de marcat cu personal, fie prin kiosk-uri self-checkout, aplicaţii mobile aparținând comercianților sau prin dispozitivele de cumpărături personalizate furnizate de distribuitori.

Preferințele nu se discută, se analizează

Comercianţii cu amănuntul trebuie să înţeleagă că diferitele grupuri demografice vor avea preferinţe diferite în ceea ce privește tehnologiile de auto-servire.

De exemplu, navetiștii pot folosi atât casele de marcat tradiționale, precum şi pe cele cu auto-servire, în timp ce asupra tinerilor vor avea un impact mai puternic dispozitivele mobile. Consumatorii din suburbii vor avea cel mai probabil o abordare diferită a self-checkout-ului față de consumatorii din centrele orașelor care abundă în tehnologie.

S-a mai observat că cei care au venituri fixe sau pensionarii, preferă kiosk-urile cu casă de marcat cu auto-servire, deoarece ei le pot folosi pentru a își controla cheltuielile şi este confortabil pentru ei să scaneze produsele în propriul lor ritm. Pe de altă parte, cei foarte tineri, preferă kiosk-urile self-checkout deoarece pot pleca foarte repede din magazin dacă au de cumpărat produse puține.

Apar noi tehnologii

Tehnologii foarte noi apar continuu și trec sistematic la înlocuirea hârtiei din viața noastră, cel puțin din perspectiva cumpărăturilor personale.

Astfel, în afara României sistemul cu cupoane digitale a crescut enorm. La noi poate nu e folosit sistemul american prin care stai să decupezi cupoanele de reduceri din ziare și reviste, însă probabil va ajunge direct cuponul digital.

Așadar, în Vest, comercianţii cu amănuntul evoluează din ce în ce mai mult de la hârtie la cupoanele digitale, și a devenit esenţial pentru supermarketuri / hypermarketuri ca aceste kiosk-uri cu auto-servire să poată scana cupoanele digitale de pe  smartphone-ul unui client.

Personalizarea cumpărăturilor

Personalizarea va deveni foarte importantă în comerţul cu amănuntul. Consumatorii se aşteaptă ca experienţa lor la cumpărături să devină din ce în ce mai personalizată. Odată ce cumpărătorii își introduc cardurile de loialitate în kiosk-uri, sistemul trebuie să fie capabil să afişeze toate preferinţele lor şi produsele pe care le cumpără în mod regulat. Acest lucru este important, deoarece cei mai mulţi cumpărători au tendinţa de a cumpăra aceleaşi produse de fiecare dată.

După ce un client și-a scanat cardul de loialitate, kiosk-ul va afişa aceste elemente cumpărate săptămânal pe primul ecran în mod regulat. Consumatorul nu trebuie decât să selecteze dintre acestea acele produse pe care le cumpără astăzi, lucru care va face ca experienţa lor de la casa cu auto-servire să fie mai rapidă şi mai eficientă.

În plus, unele companii investesc bani serioși în cercetări de piață și tehnologii care ne vor face viața mai ușoară. De exemplu, în acest moment se dezvoltă o soluţie de recunoaştere a produselor care știe toate fructele şi legumele care se potrivesc cu un anumit produs. Deci, în loc de a căuta un anumit fruct sau o anumită legumă dintr-un meniu de produse, nu trebuie decât să o scanaţi. Ecranul vă va arăta toate elementele potrivite cu produsul respectiv, şi nu va mai trebui decât să îl selectaţi pe cel dorit.

Tot la capitolul tehnologii ce se vor folosi în viitorul apropiat în retail. În mai 2014, lanţul de supermarket-uri Tesco din Marea Britanie a lansat un program pilot pentru o nouă soluţie de self-checkout de mare viteză care utilizează tehnologia de imagistică pentru a scana automat codurile de bare ale articolelor care sunt plasate pe o bandă transportoare.

Patru unităţi ale noului sistem au fost instalate în noul magazin Tesco Extra 24/24 din Lincoln, Marea Britanie.

Un număr de 3 cumpărători pot folosi o singură unitate simultan pentru a își scana, împacheta şi plăti cumpărăturile. Fiecare unitate este deservită de până la trei angajaţi Tesco care, în loc să scaneze şi să plătească achiziţiile clienților, sunt redistribuiți pentru a îi ajuta pe aceștia cu descărcarea cărucioarelor lor pe banda rulantă.

Şi, pentru că dezvoltarea tehnologică nu se oprește niciodată, NEC Display Solutions a prezentat o soluţie de self-checkout care recunoaște vizual elementele fără un cod de bare.

Deci, mai e mult până în vârful dezvoltării tehnologice, iar viața ni se va îmbunătății sistematic, cel puțin din punctul acesta de vedere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*