Dair Comexim 2000 SRL este un lider recunoscut pe piața noastră de vending. Întotdeauna atent cu nevoile sale de comunicare, Dair promovează mereu calitatea, atât în ceea ce privește produsele, cât și a serviciilor. Prezența lor la noi în ediția de deschidere a noului an demonstrează că nimic nu lasă la voia întâmplării echipa de aici. Tot în echipă au răspuns și la întrebările noastre. Iată ce au comunicat:

Anul 2015 a trecut, vă rugăm să ne spuneți cum a fost acesta din punctul de vedere al businessului?

IGNAZIO AGLIERI– Administrator

Înainte de orice vreau să mulțumesc tuturor clienților noștri, vechi sau noi, care ne-au reconfirmat și anul trecut încrederea și ne-au permis rămânerea pe o piață în creștere. Acestora le pot garanta că vom face tot posibilul pentru îmbunătățirea standardelor serviciilor noastre. Apoi, aș dori să le mulțumesc tuturor colegilor mei fără de care nu am fi atins nivelul de calitate pe care îl avem astăzi.  2015 a fost pentru noi un an pozitiv cu o creștere a cifrei de afaceri, creștere care are în spate un efort de echipă fantastic. Pentru 2016 ne-am fixat deja obiectivele pe care dorim să le atingem. Acum, pentru continuarea acestui interviu, doresc să las locul unora dintre colegii mei, care vor reprezenta aici toată echipa DAIR.

Din punctul dumneavoastră de vedere, care va fi evoluția industriei de vending din România în anul 2016?

EUGEN MANOLACHE – Business Development Manager

Estimăm o consolidare a pozițiilor operatorilor de gestiune care au pus accent pe calitatea serviciilor și care au știut să se adapteze cerințelor pieței. Clienții finali au devenit mai atenți la calitatea serviciilor, nu doar la preț. Această exigență este benefică pentru industria de vending, în fapt vor fi îndepărtați operatorii de gestiune care folosesc produse îndoielnice, echipamente foarte vechi și neîngrijite, practici de ofertare și gestionare a afacerilor mai puțin loiale în relația cu competitorii. Tot pentru 2016 percepem o cerere în creștere pentru echipamente noi și accesorii de calitate. Mulți operatori de vending cu care colaborăm și-au bugetat sume importante pentru achiziții. Un alt aspect legat de evoluție –  este foarte posibil să apară preluări ale afacerilor de gestiune de către actuali operatori de vending sau de către companii din domenii conexe, care vor dori să-și completeze gama de servicii.

Care este profilul clientului care apelează la serviciile Dair?

LAURA BOȘTINĂ – Manager Vânzări

În teorie putem contura ușor un profil de client. În practică, clienții Dair acoperă o paletă variată. Există multe tipuri de clienți care apelează la serviciile nostre. Portofoliul nostru nu se rezumă doar la operatorii de vending (mici, mari, mijlocii). Păstrăm cu plăcere legătura cu clienții noștri “casnici”, care ne vizitează periodic, să-și revizioneze espressorul sau vin să-și cumpere un pachet de cafea, un decalcifiant sau un alt espressor. Bineînțeles,  aș aminti în primul rând distribuitorii noștri din țară, fără de care nu am fi reușit să ne dezvoltăm la nivel național (Timișoara, Arad, Oradea, Cluj, Iași, Suceava, Bacău, Brașov, Constanța, Slobozia, Călărași, Pitești, Târgoviște, Focșani, Ploiești, Craiova) sau magazinele online de profil – “distribuitorii noștri virtuali”.

Ne dorim ca întotdeauna profilul clientului nostru să fie cel al clientului mulțumit.

Vă rugăm să ne spuneți care sunt principalele produse și servicii pe care le puneți la dispoziția clienților în anul 2016?

LAURA BOȘTINĂ – Manager Vânzări

Vom continua să ofertăm produsele care sunt apreciate de către clienții noștri și că de fiecare dată, să venim cu noutăți și îmbunătățiri.  Am lansat de curând noul tip de pahar automat al partenerului nostru FLO S.p.A., cu un design inedit, distinct pe piața de vending. Plănuim ca anul acesta să adăugăm în portofoliu un brand nou de cafea. Pe ansamblu, vom fi atenți la cerințele pieței pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor. Anul trecut am definitivat personalizarea rețetei pentru Irish Cappuccino. Produsul se bucură deja de succesul anticipat, astfel încât anul acesta vom intensifica partea de promovare.

Care sunt punctele forte ale companiei Dair în ceea ce priveste colaborarea cu partenerii săi?

ȘTEFAN MINEA  – Marketing Manager

Continuitate, stabilitate, flexibilitate și capacitate. Ca să nu mă limitez doar la aceste patru cuvinte, care ne descriu foarte bine și care sunt foarte cuprinzătoare, adaug și preocuparea permanentă pentru îmbunătățirea serviciilor, grija pentru satisfacția clientului și menținerea unui standard de calitate certificat (ISO 9001:2008 certificare inițială în anul 2007, recertificat la începutul acestui an).

Cum vă diferențiați ca și companie față de concurenții dumneavoastră din industria de vending românească?

ȘTEFAN MINEA  – Marketing Manager

Diferențe există între competitorii oricărui tip de business. Preocuparea noastră principală este aceea de a ne urma viziunea și mai puțin aceea de a monitoriza acțiunile competitorilor. Pierdem greu clienți, dar reușim să-i recâștigăm în foarte scurt timp. Despre acest subiect aș mai afirma doar că ne bucură faptul că partenerii și clienții noștri observă aceste diferențe. Reușim de fiecare dată să oferim soluția completă de vending care corespunde cel mai bine nevoilor și puterii financiare a clientului.

Care sunt principalele probleme cu care compania pe care o conduceți s-a confruntat în 2015?

IGNAZIO AGLIERI– Administrator

Anul 2015 nu a fost pentru noi un an cu probleme. Fără a mă distanța de subiect, recunosc, cu plăcere chiar, că au fost și “provocări” – nu probleme, situații cărora le-am făcut față cu succes. Dificultățile economice europene ale momentului au generat “provocări” la care ne-am adaptat pentru a putea oferi clienților noștri ceea ce le-am promis: Produse și servicii competitive pentru a putea crește împreună acest business.

Din punct de vedere legislativ, cum vedeți vendingul românesc, legislația actuală vine în ajutorul industriei sau sunt necesare schimbări ? Dacă da, vă rugăm să ne spuneți care ar fi acestea după părerea dumneavoastră?

EUGEN MANOLACHE – Business Development Manager

Noile modificări legislative legate de TVA și acciza la cafea au fost  benefice. Pe noi, importatorii, aceste modificări ne-au ajutat în competitia cu partea “nesănătoasă” a  concurenței, care mai uită să-și achite taxele și accizele. Pentru firmele de gestiune, a fost o gură de oxigen prin prisma prețurilor mai mici la produse.  Cât despre eventuale schimbări necesare sau apariția de proiecte noi de lege ale autorităților, vă pot spune că Patronatul Român al Industriei de Vending  (PRIV)  este foarte activ în apărarea intereselor industriei de vending. Pentru o reprezentare cât mai bună în fața autorităților, PRIV, care este membru în cadrul Asociației Europene de Vending (EVA), a devenit membru cu drepturi depline ale uneia dintre cele mai importante confederații patronale din România – CNIPMMR. Prin implicarea de care dă dovadă PRIV, recomandăm celor care activează în industria de vending să devină membri ai patronatului.

Vă rugăm să transmiteți un mesaj cititorilor noștri! Mulțumesc!

IGNAZIO AGLIERI– Administrator

Ușa mea este întotdeauna deschisă și nu numai pentru prieteni. Oricine dorește să ne treacă pragul este binevenit. Iar dacă cineva are nevoie de un sfat, dacă cineva dorește să beneficieze de experiența mea, o fac întotdeauna cu dragă inimă. Chi c’è c’è, chi non c’è non c’è.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*