Datoritã obiceiurilor alimentare ȋn continuã dezvoltare ale consumatorilor activi şi atributelor funcţionale pozitive, bãuturile nutritive şi de performanţã devin o opţiune din ce în ce mai cunoscutã în rândul consumatorilor.

Stilul de viaţã ocupat și stresant favorizează creșterea consumului de băuturi nutritive

Piața americană reprezintă mereu pentru cea europeană, și nu numai, un reper de urmat. Noi îi copiem pe americani pentru că de la ei am importat cultura pop cu tot ce derivă din ea, inclusiv cu stilul nesănătos în care ne luăm mesele.

Cu o treime (35%) din americanii care recunosc faptul cã nu au grijă de ei ȋnşişi dupã cum ar trebui din cauza stilului de viaţã ocupat și stresant, o nouă cercetare din partea Mintel scoate la ivealã faptul cã 39% dintre consumatorii de peste ocean apeleazã la bãuturi nutritive şi de performanţã ca un ȋnlocuitor pentru micul dejun. Mai mult, trei din cinci consumatori (58%) apeleazã ȋn prezent la bãuturi nutritive şi de performanţã ca ȋnlocuitor alimentar şi 48% apeleazã la acestea ca parte a unei mese, pornind de la doar 20% care au apelat la bãuturi nutritive ca un supliment al mesei ȋn anul 2012.

Ȋn plus, faţã de 7 din 10 consumatori (69%) care aprobã faptul cã bãuturile nutritive şi de performanţã constituie o sursã mai eficientã de substanţe nutritive, majoritatea consumatorilor din SUA aprobã faptul cã acestea sunt mai convenabile (79%) decât alimentele integrale (de ex. fructe, nuci, seminţe). Cu consumatorii care ȋşi revizuiesc ȋn mod favorabil eficacitatea, nu e de mirare că 40% apeleazã la bãuturi nutritive şi energizante ȋnainte, ȋn timpul sau dupã fiecare antrenament. Aceste bãuturi reprezintã, de asemenea, cota parte din categoria gustãrilor ȋn opinia unui procent de 80% din consumatori care considerã aceste bãuturi o gustare care nu ȋngraşã. Ȋn general, 9 din 10 consumatori (88%) aprobã faptul cã bãuturile nutritive şi de performanţã ȋi ajutã sã-şi menţinã un stil de viaţã sãnãtos.

Cât de mult contează aspectul funcțional al unei băuturi nutritive şi energizante?

,,Aspectul funcţional al bãuturilor nutritive şi energizante le diferenţiazã pe acestea de alte categorii de bãuturi, ȋntr-un moment ȋn care consumatorii cautã produse care contribuie la un stil de viaţã sãnãtos”, consideră specialiști din cadrul Mintel. ,,Bãuturile nutritive şi de performanţã” reprezintã apogeul interesului pentru stilul de viaţã american modern deoarece consumatorii evitã cele trei mese pe zi şi servesc gustãri mai des. Aceste bãuturi livrate pe interes, accesibilitate şi eficacitate, oferă un trio de avantaje care face astăzi apel la consumatorii activi care sunt pur şi simplu prea ocupaţi sã serveascã un mic dejun acasã.

Conduşi de caracteristicile funcţionale favorabile, bãuturile nutritive câştigã o cotã mai mare de piaţã din categoria de ansamblu, care include, de asemenea, bãuturi pentru sportivi şi cele pentru pierdere ȋn greutate. Ȋntre anii 2010-2015, bãuturile de performanţã au experimentat o creştere a vânzãrilor de 86%, ȋn timp ce bãuturile nutritive au ȋnregistrat o creştere de 67%. Piaţa globalã a crescut cu 38%, ajungând la 13 miliarde de dolari anul trecut.

Ȋn timp ce vânzãrile de bãuturi pentru sportivi au crescut ȋn proporţie de 22%, ȋntre anii 2010-2015, bãuturile care se iau pentru pierderea ȋn greutate au cunoscut o creştere ușoară de 5%, cauzatã de schimbãri ȋn obiceiurile privitoare la dietã.

Mai mult, doar 12% dintre americani cumpãrã bãuturi care ajută la pierderea ȋn greutate, comparativ cu 32% dintre americanii care cumpãrã bãuturi nutritive.

Comunicarea defectuoasă a unora reprezintă fundamentul de succes al altora

Se pare că o comunicare defectuoasă a producătorilor de băuturi care te ajută la slăbit și tendinţele generale actuale privitoare la dietã favorizeazã atributele funcţionale, iar asta se observă în succesul bãuturilor nutritive şi de performanţã.

Chiar dacă adesea sunt promovate cu pretenţii cum ar fi scãderea caloriilor sau zahãrul redus din ele brandurile de bături care te ajută la slăbit ar trebui sã comunice mai des că sunt ,,mai bune pentru tine”, decât să spună că reprezintă ,,mai puţin rãu pentru tine”.

Pentru cã au fost percepute ȋn mod favorabil de cumpãrãtori, alte categorii de bãuturi reprezintã o ameninţare pentru succesul bãuturilor nutritive şi de performanţã.

Potrivit noilor statistici Mintel, din luna martie 2015 și pânã ȋn februarie 2016, 34% dintre bãuturile energizante lansate ȋn Statele Unite revendicau o funcţionalitate specificã. Pentru acelaşi interval, poziţionarea funcţionalã a fost, de asemenea, utilizatã ȋn lansãri de produse noi de suc / bãuturi pe bazã de suc (24%), apã (17%) şi cafea / ceai (16%). Ȋn general, la cumpãrarea de bãuturi nutritive şi de performanţã, cei mai importanţi factori pentru consumatorii americani sunt aroma favoritã (41%), cantitatea de proteine (40%) şi cantitatea ridicatã de fibre (33%).

Pentru a rămâne ȋn top faţă de concurenţă, mãrcile de bãuturi nutritive şi de performanţã ar trebui sã acorde prioritate poziţionării lor ca fiind “mai naturale” prin promovarea faptului că au în componența lor alimente integrale, precum suc ȋn procent de 100%, cafea şi ceai, ca şi ingrediente.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*