-Oana Mihalache

Vendingul nu este doar despre produse de tip snack & drinks, accesorii sau diverse obiecte care ne fac viața mai ușoară. Un baiat de 14 ani ne arată că vendingul poate fi despre salvat vieți și că poate oferi produse care se pot dovedi indispensabile atunci când viața cuiva este în joc.

RedMed – acesta este numele unui aparat de vending inventat de un băiat de 14 ani din Alabama, care s-a gândit că un astfel de aparat poate conține un ”accesoriu” extrem de util: trusa medicală de prim-ajutor. Zis și făcut: micul antreprenor a adus acest concept în atenția presei internaționale, a marilor operatori de vending, dar și a consumatorilor.

Noul Bill Gates – micul antreprenor cu o idee măreață

Este vorba despre Taylor Rosenthal, care a fost asemănat cu Bill Gates. El a creat acest concept în 2014, atunci când a pus bazele unei companii în urma participării la un curs pentru Tinerii Antreprenori. ”De fiecare dată când mergeam la un turneu de baseball în Alabama, am observat că părinții nu puteau găsi un bandaj pentru copiii care se răneau. Am vrut să rezolv acest lucru”, a declarat Taylor pentru CNN. Ideea inițială a fost aceea de a face un magazin medical, având în vedere că ambii săi părinți lucrează în domeniul acesta, însă ideea nu era fezabilă din punctul de vedere al costurilor. Ideea de afaceri cu care a venit Taylor a câștigat primul loc la concursul la care a participat și i-a adus susținerea unei companii care sprijină startup-urile, Roundhouse, care i-a oferit suport pentru a-și înscrie pitch-ul într-o competiție regională din Florida, acolo unde ideea lui de afaceri a luat locul trei.

”Ai fost vreodată într-un parc de distracții, în care copilul tău să cadă și să își lovească genunchii? Iar apoi, să trebuiască să traversezi tot parcul ca să iei un simplu bandaj?” – așa sună textul prin care Taylor și-a descris ideea în pitch-ul inițial.

Acesta a fost paragraful de tip trigger, cum se spune în marketing, care a declanșat o adevărată revoluție în rândul consumatorilor. Ideea lui Taylor a primit apoi investiții de 100.000 de dolari de la un investitor de tip business angel și cineva s-a oferit să îi cumpere afacerea – după ce a patentat ideea – în schimbul a 41 de milioane de dolari, ofertă pe care a refuzat-o.

Ce găsesc consumatorii în acest aparat? Ei bine, trusa de prim ajutor oferită de aparat este aproape completă: produse integrate într-o trusă de prim-ajutor pentru tratarea tăieturilor, arsurilor solare, înțepăturilor de albină și a diverselor erupții la nivelul pielii, ale căror prețuri variază între 6 și 15 dolari. Pentru produse individuale ca bandaje, tampoane de tifon sau mănuși de cauciuc, prețurile variază între 6 și 20 de dolari. Aparatele se găsesc în variantele de culori roșu, albastru sau alb, culori alese de Taylor pentru că reprezintă liceul la care studiază.

Prima ofertă de cumpărare a și venit: un parc de distracții din America, Six Flags, a comandat 100 de aparate, iar Taylor speră să primească în continuare comenzi pentru amplasarea aparatelor în zone frecventate de mulți copii, cum ar fi plajele sau stadioanele. Taylor a avut ocazia de a-și prezenta ideea în cadrul unui eveniment celebru din New York – TechCrunch Disrupt, fiind cel mai tânăr vizitator al acestui eveniment cu caracter expozițional. Prețul unui aparat este de 5.500 de dolari, ceea ce înseamnă că afacerea se va dezvolta rapid având în vedere că multe companii se arată deja interesate de cumpărarea lor. Taylor vrea să urmeze o facultate care să aibă legătură fie cu medicina, fie cu afacerile.

Povestea lui Taylor Rosenthal este una care arată multiplele oportunități pe care le oferă industria de vending, dar are și o latură motivațională: pasiunea poate schimba o industrie. Aparatele de vending cu truse de prim-ajutor pot avea un rol extrem de important pentru cei care nu au acces imediat la o farmacie, iar pentru beneficiari ele pot însemna fie zile de spitalizare în minus, fie chiar salvarea vieții. Vending Inside recomandă inovația în vending, curajul, dar mai ales inventivitatea aplicată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*