Takashi Kurosaki fost șef al Asociației Japoneze a Producătorilor de Aparate de Vending a avut amabilitatea să ne ofere un interviu eveniment, fiind printre rarele ocazii în care o personalitate atât de mare a industriei japoneze de vending oferă un interviu vreunui organism de presă european. Așadar, Revista Vending Inside este fericită să vă ofere un material foarte interesant pe care vi-l recomandăm cu căldură spre citire.
Spuneți-ne câteva cuvinte despre Asociația Japoneză a Producătorilor de Aparate de Vending. Câți membri are și care sunt principalele obiective de realizat în următoarea perioadă de timp (pe termen mediu și pe termen lung)?
Avem 29 de membri și ne confruntăm acum cu o concurență dură din partea magazinelor, iar suma totală a vânzărilor a fost în scădere în ultima perioadă. Scopul nostru principal este acela de a relansa industria de vending.
Toată lumea știe că țara dumneavoastră este cea mai mare piață de vending din lume. De ce există această relație puternică între mașină și uom în țara dumneavoastră?
Există 4 motive pentru care industria de vending a devenit foarte mare în Japonia:
1. Pacea și ordinea publică
La mijlocul anilor 1960, când industria începuse să se dezvolte, pacea și ordinea publică erau foarte bune. Așa că aparatele de vending au putut fi instalate afară, fără a ne face griji pentru eventuale furturi. Acest lucru a însemnat mai multe locuri decât în America sau Europa în care operatorii au putut să plaseze aparatele.
2. Circulația masei monetare
În 1967 materialul monedelor de 100 Yeni a fost schimbat din argint în cupru-nichel și a început circulația masei monetare. Acest lucru le-a facilitat oamenilor utilizarea de aparate de vending.
3. Introducerea aparatelor de vending cu bilete de călătorie
În anul 1967 Căile Ferate din Japonia au introdus aparate de vending cu bilete de călătorie în Tokyo și Osaka, iar mai apoi au fost extinse și în alte zone. Până atunci principalul utilizator al unui automat de vending erau tinerii, dar introducerea de aparate de vending cu bilete le-a determinat pe persoanele de vârstă mijlocie și de vârsta a treia să folosească aparatele pentru a își lua bilete. Folosindu-le zi de zi, acei oameni s-au obișnuit cu vendomatele.
4. Dezvoltarea cafelei la cutie (de metal) și a aparatelor de vending Hot & Cold
La începutul anilor `70 au fost dezvoltate aparatele de vending Hot & Cold și băuturile de cafea la cutie. Aparatele de vending Hot & Cold au făcut posibilă vânzarea de băuturi reci și băuturi calde cu un singur aparat. Până atunci factorii de decizie din sfera băuturilor răcoritoare și operatorii vindeau numai băuturi reci, astfel încât puteau câștiga bine în anotimpurile calde și foarte calde, dar nimic în timpul iernii. Cu aparatele Hot & Cold ei au ajuns să obțină vânzări medii pe parcursul întregului an.
Care sunt obligațiile și beneficiile membrilor Asociației Japoneze a Producătorilor de Aparate de Vending?
Adunăm cele mai recente informații despre legislație, de peste tot în lume și așa mai departe. Membrii noștri pot obține aceste informații.
Care este rolul principal al unui aparat de vending în viața japoneză?
Să vândă bunuri tot timpul într-un mod facil pentru oameni.
Este bine cunoscut faptul că Japonia este țara cu cele mai ciudate aparate de vending din lume. De ce există acest apetit pentru diversitate în țara dumneavoastră?
1. Efortul producătorilor de a dezvolta cât mai multe aparate.
2. Faptul că oamenii se bazează pe aparate, să fie funcționale și să livreze bunurile exact, de fiecare dată.
Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020 sunt pe cale să înceapă. Cum se pregătește asociația dumneavoastră pentru acest eveniment important?
Suntem asociația producătorilor, deci nu avem în plan să ne pregătim pentru eveniment.
Dar, factorii de decizie din zona băuturilor răcoritoare și operatorii de aparate de vending își fac aparatele ușor de utilizat de către străini. De exemplu, prin introducerea unui ghid audio de accesare a aparatelor în limbi străine.
Am fost impresionat de rolul umanitar pe care l-a avut aparatul de vending japonez după Fukushima, oferind toate produsele aflate în interior oamenilor care aveau nevoie de acestea. Care sunt celelalte roluri ale aparatului de vending în Japonia?
Mai întâi de toate aparatele de vending sunt instrumente de vânzare de bunuri. Dar acum, considerăm că aparatele trebuie să trimită informații în caz de catastrofe, dacă e nevoie de evacuare și așa mai departe.
Care sunt cele mai importante trenduri din vending în Japonia, în acest moment?
1. Chestiuni legate de mediul înconjurător
2. Contribuția la societate prin utilizarea aparatelor de vending
3. Extinderea unei game de industrii
4. Relația cu industriile de vending străine
Cât de mulți oameni lucrează în industria de vending din țara dumneavoastră?
Nu avem statistici.
În Europa și SUA, una dintre cele mai importante probleme de rezolvat în acest moment, este aceea de a avea agenți frigorifici naturali în interiorul aparatelor de vending. Cum este această problemă rezolvată în Japonia?
Producătorii japonezi au rezolvat deja aceste probleme cu ajutorul gazelor HC, CO2 și HFO.
În ziua de azi aproape toate aparatele de vending cu băuturi sunt livrate cu HC, Co2 sau HFO.
Cum sunt rezolvate aspectele fiscale ale industriei de vending din Japonia? Aparatul emite o chitanță când eliberează un produs?
Din punct de vedere tehnic este posibil să producem aparate care dau o chitanță. Dar nici în acest moment nu avem nicio cerere în acest sens din partea factorilor de decizie din zona de băuturi sau de la operatori.
Japonia are 5.000.000 de aparate de vending, China doar 100.000. Pe de altă parte, companiile japoneze produc 300.000 de vendomate pe an. Anul trecut în luna iunie ați avut un Summit cu China despre piața de vending din Asia. Cum a fost? Ce ați discutat cu oficialii chinezi? Poate deveni China cea mai importantă piață din lumea vendingului în următorii 10 ani?
1.China are o piață de vending imensă, dar know-how-ul operatorilor de vending nu este suficient.
2. Monedele mari sunt foarte importante
Cum puteți coopera cu Europa în această afacere? Distanța poate fi un impediment pentru o bună colaborare?
Am avut o relație strânsă cu EVA (Asociația Europeană de Vending). Noi am făcut întotdeauna schimb reciproc de informații.
Cunosc preocuparea japoneză pentru reducerea consumului de energie electrică în vending. Poate fi vendingul cu energie solară o parte a soluției?
Nu. Vendingul cu energie de la Soare nu este realist din cauza costului și a capacității.
Cum ați rezolvat problema deșeurilor rezultate din operațiunile de vending? Care este situația pieței aparatelor de vending care reciclează de la dumneavoastră din țară?
Nu avem o piață a aparatelor de vending care reciclează. 70-80% din aparatele de vending reprezintă fier și fierul este reciclat ca material.
Care este viitorul industriei de vending din Japonia? La ce ne putem aștepta?
1. Nu doar vânzare de bunuri, ci și servire de informații
2. Vending fără numerar
3. Tipuri de articole mai variate vândute prin intermediul aparatelor de vending.