Venditalia Worldwide Vending Exhibition 2016, care a avut loc între 4-7 mai în Fieramilanocity, a fost un success pe toate planurile: peste 22.000 de oameni au vizitat expoziția, cu o creștere de 10% față de anul 2014. Și mai important, numărul vizitatorilor străini a crescut, de asemenea, în acest an ajungând la 26% din totalul participanților, (cu 16% în plus față de 2014), venind din 101 țări diferite.

“Venditalia s-a încheiat cu un rezultat de care suntem foarte mulțumiți”, a comentat Ernesto Piloni, președintele Venditalia, “și care ne demonstrează că acesta este într-adevăr un eveniment de nivel mondial: atât de multe naționalități diferite s-au reunit la expoziție pentru a discuta cele mai importante schimbări și inovații din sectorul de vending. Dar nu doar numerele fac din Venditalia cel mai important eveniment din industria de vending. La fel de importante sunt, de fapt, și conținutul și calitatea participării și a ofertei de expunere. Pentru aceasta, mulțumirile noastre merg încă o dată către expozanți. Tuturor acestora, dar și vizitatorilor noștri le dăm întâlnire în 2018.”

La a zecea ediție a expoziției milaneze Worldwide Vending Exhibition au fost prezente 270 de companii provenind din 21 de țări, ocupând o suprafață de standuri de 13.700 de metri2 (cu 18% în plus față de 2014). Categoriile de produse reprezentate au fost în schimb 19, plus 52 de avanpremiere pe care companiile le-au prezentat pe parcursul celor 4 zile.

Au fost ceva noutăți în ceea ce privește unele dintre cele mai “fierbinți” subiecte din acest sector: produse noi, aparate noi, tehnologii touch screen și mobile, sisteme de accesibilitate în timp real pentru distribuitorii de date și sistemele de transmisie a taxelor, sisteme de plăți în numerar, WiFi gratuit în locuri publice oferit de aparate de vending, aparate care au devenit “cele mai fierbinți puncte” ale expoziției și aplicații pentru vending.

Dar, de asemenea, eco-susținere – piața aparatelor de vending cu reciclare, proiecte de mediu și proiecte de incluziune socială și inovații pentru o dietă din ce în ce mai sănătoasă, fără gluten, zahăr lactoză, fără grăsimi, fără adaosuri, fără Organisme Modificate Genetic, organice, 100% naturale și vegane. “Venditalia a fost într-adevăr fereastra supremă către lumea Vendingului”, a continuat Ernesto Piloni, “un epicentru real al vendingului, unde profesioniștii din sector au putut să dezvolte relații de afaceri și să descopere inovațiile și tendințele pieței, să aprofundeze aspectele tehnice și tehnologice. Dacă ne uităm la numere, acest lucru este clar, dar mai ales calitatea conținutului său, este ceea ce face din Venditalia o intersecție internațională pentru tendințele și relațiile de pe piața vending.”

Succesul evenimentului Venditalia constă în faptul că este cea mai importantă vitrină de prezentare internațională pentru ceea ce vendingul exprimă în materie de inovație tehnologică, planificare, design și produse noi. Toate acestea, în ciuda pieței care de câțiva ani se află în recesiune, iar consumul este redus. Vendingul încearcă să răspundă crizei pornind de la ediția a zecea a expoziției Venditalia.”Italia este unul dintre lideri pe piața mondială”, a declarat Piero Angelo Lazzari, președinte al Confida, Asociația Italiană de Vending, “Companiile noastre sunt principalii producători și distribuitori, lideri în sistemele de plăți. Aici se află mărci de prestigiu de produse alimentare și băuturi și companii de servicii, proprietari de modele moderne și inovatoare de afaceri. Iar Venditalia este o reflectare a acestei realități: ADN-ul italian, care interacționează cu restul lumii”.

Cele mai recente fapte și cifre privind industria, elaborate de Accenture pentru Confida arată că în 2015 piața italiană “automată” avea peste 800.000 de aparate (+ 1,5% față de 2014) și a generat o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de euro (+ 3,8%), pentru un total de aproape 5 miliarde de produse și servicii consumate (+ 3,4%).

Un grad ridicat de apreciere a fost înregistrat de inovațiile pe care expoziția le-a introdus anul acesta. La fel ca și spațiul “MATCHING BUSINESS | READING ROOM | AREA NEW ENTRY”,  care a găzduit 8 evenimente de afaceri despre lumea vendingului. La fel și toate atelierele și întâlnirile organizate pentru prima dată în istoria Venditalia, în “Asia Room”. În timp ce copii cu vârste între 6 și 12 ani s-au putut juca în Zona de Grădiniță și în același timp s-au distrat creând “distribuitorul visurilor lor”.

Ce surprize noi sunt programate pentru următoarea ediție? Le veți descoperi puțin câte puțin, promit organizatorii. Păstrăm legătura și ne vedem în 2018.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*