Acest interviu își propune să vă supună atenției activitatea unui operator important de pe piața românească de vending – Marido Caffe Club, și pentru acest lucru l-am invitat pe dl. Marian Gavrilenco, directorul general al companiei, să ne ofere cele mai noi informații legate de acest subiect.
Vă rugăm să ne spuneți câteva cuvinte despre dumneavoastră, despre background-ul pe care îl aveți în vending? De câtă vreme activați în această industrie?
Am intrat în industria de vending la jumătatea anului 2004, un domeniu nou pentru mine, foarte diferit de cel în care activam atunci. Am fost atras de această idee, am început cu un aparat semiautomat marca Rhea, după care am achiziționat câteva aparate semiautomate marca Saeco. Am dezvoltat acest business cu pași mici dar siguri, punând suflet în tot ceea ce făceam.
Spuneți-ne câteva informații despre compania pe care o conduceți, Marido Caffe Club SRL. Care este principala activitate?
Compania Marido Caffe Club SRL activează în domeniul vendingului, având ca activitate principală comerțul prin intermediul automatelor de vândut produse. În prezent, compania a renunțat la aparatele semiautomate, având în piață numai automate de băuturi calde. Anul acesta am început să investim mai mult în automatele de băuturi reci și snacks.
Care este arealul geografic unde operați?
În momentul de față suntem prezenți în București, Ilfov și zonele limitrofe.
Care sunt punctele forte ale Marido Caffe Club SRL? Cu ce vă diferențiați în comparație cu concurenții dumneavoastră?
Principalul punct forte al Marido Caffe Club SRL este cafeaua boabe “Marido-espresso”, o rețetă specială produsă exclusiv companiei, care îmbină aroma cu tăria unui espresso italian.
Un alt punct forte îl reprezintă produsele solubile (lapte, ciocolată, ceai, Moka Irish Cream) care sunt printre cele mai calitative de pe piață. Noi suntem foarte atenți la dorințele și nevoile clienților, oferindu-le soluții personalizate. Fidelizarea acestora este una dintre aspirațiile noastre.
Diferențierea față de concurență o face calitatea cafelei boabe și a produselor solubile, calitatea serviciilor, promptitudinea cu care acționăm și investițiile în tehnologie.
Care este oferta dumneavoastră pentru clientul final, reușiți să satisfaceți cerințele acestora, atât tehnologic cât și calitativ?
Orientarea către client stă la baza atingerii obiectivelor calității, satisfacției acestuia și îmbunătățirii continue. Orice companie depinde de clienții săi, de aceea ne străduim să satisfacem cerințele actuale și de viitor ale acestora și tindem spre depășirea așteptărilor lui. Până în momentul de față, feedbackul pe care l-am primit de la clienții noștri a fost unul pozitiv, lucru care ne-a încurajat să mergem mai departe investind tot timpul în tehnologie pentru a ține pasul cu tendințele pieței.
Care sunt avantajele colaborării cu Marido Caffe Club SRL?
Calitatea produselor și promptitudinea sunt două dintre principalele avantaje ale colaborării cu Marido Caffe Club SRL. Un alt avantaj ar fi și experiența pe care o avem în domeniul vendingului, aceasta depășind 10 ani, timp în care am încercat să răspundem cât mai bine nevoilor clientului.
Care sunt principalele problemele / pericole din piață la ora actuală? Dar principalele oportunități?
Principala problemă în momentul de față o reprezintă prețul foarte mic al unei băuturi calde, comparativ cu prețul de achiziție al materiei prime necesare preparării acesteia. O altă problemă cu care ne confruntăm în ultima perioadă este introducerea în piața de vending a paharului de 8oz (237 ml), prin care consumatorul final primește doar cantitate, nu și calitate.
Credeți că ar trebui introduse niște standarde de operare în vending pe care să le respecte toată lumea implicată în piața de vending de la noi?
În mod clar ar trebui introduse niște standarde de operare, lipsa acestora fiind o problemă majoră cu care se confruntă piața de vending.
Având în vedere că activați în vending de multă vreme, care credeți că este trendul pe care industria îl urmează în ceea ce privește preferințele de consum ale clientului final?
Până nu demultconsumatorul final era preocupat doar de cantitate. În momentul de față preferințele acestuia se îndreaptă încet dar sigur către calitate. Ne dorim foarte mult și încercăm să educăm consumatorul să înțeleagă și să aprecieze ce înseamnă un espresso Italian.
Ce planuri de viitor aveți în privința vendingului și a companiei Marido Caffe Club SRL?
Planul de viitor al companiei este deschiderea unui punct de lucru în țară și totodată ne dorim să deschidem prima cafenea în București.