de Insider

Din nou vorbim de trenduri în lumea „vânzătorului tăcut”. Direcția sau direcțiile în care se îndreaptă această industrie reprezintă mereu o surpriză. Oamenii sunt imprevizibili, iar operatorii împreună cu furnizorii lor trebuie să rămână mereu conectați la realitate pentru a ști și a înțelege ce au de făcut pe mai departe.

Timpul

Oamenii nu mai au timp, vor să facă totul acum, rapid și să treacă în viteză la o altă problemă de rezolvat. Goana după bani ne-a făcut mai grași și mai delăsători. Operatorii trebuie să înceapă să ceară furnizorilor lor produse alimentare și băuturi mai dietetice, cu un conținut caloric scăzut dar care să confere o stare de sațietate la un nivel ridicat, la standardul unei mese normale. Obezitatea a devenit „epidemică”, iar vendingul pare a fi calul de bătaie pentru autorități și societatea civilă în dorința lor de a contracara fenomenul. Bine, fast-foodul reprezintă o cauză a obezității mai aproape de realitate decât vendingul sau consumul exagerat de băuturi carbogazoase, dar aceștia fac lobby intens și reușesc să aibă constant o imagine bună.

Moda mâncatului sănătos

Vendingul sănătos vine din urmă, dar nu într-un ritm suficient de alert pentru a schimba lucrurile peste noapte. În plus, un produs natural, fără aditivi și alte „porcării” băgate în el nu poate „supraviețui” în aparat mai mult decât o face un produs obișnuit, care conține astfel de „chimicale”. Atunci, fluxul de vânzare și aprovizionare ar trebui să fie unul foarte ridicat pentru a nu întâmpina astfel de probleme. Nu cred în moda mâncatului sănătos pentru că nu vine dintr-o dorință sinceră a omului de a-și hrăni corpul cu alimente bio, ci pur și simplu din nevoia de a fi cool și din rezultatele, cei drept bune, ale unei alimentații cu mai multe legume și fructe și mai puține alimente animaliere. Dar dacă prin absurd un sandviș cu multe grăsimi NU ne-ar crea un colesterol ridicat și un surplus de greutate, vă asigur că toată lumea asta ar mânca (în special datorită gustului mai bun), nu ar mai ține nimeni cont de ce scrie pe etichetă. Însă efectele nocive ale unei alimentații nesănătoase se vede. De reținut că de curând revista noastră dădea o știre în luna mai a acestui an care cita un studiu realizat de Packaged Facts în noul său raport, Snacks-urile Sărate în S.U.A., Ediția a 4-a, în care spunea că americanii doresc gustări sărate pe care să le mănânce. Sau, cu alte cuvinte, ei doresc să se răsfețe cu snacks-urile lor sărate preferate dar, de asemenea, doresc ca acestea să fie mai sănătoase. Succesul în găsirea combinației gustare sărată dar sănătoasă este un factor major pentru atragerea consumatorilor în următorii câțiva ani, spune aceeasi companie de studii de cercetare de piață.

Educație prin vendomat

Un lucru interesant este rolul în creștere a aparatelor de vending în educația oamenilor. Cel puțin în ceea ce privește sănătatea. Pe lângă faptul că automatele oferă afișaje a valorilor nutriționale și calorice a ceea ce eliberează către consumatorul lor, acum cele mai performante aparate au o așa-zisă inteligență artificială și utilizând tehnologia de recunoaştere facială pot restricționa cumpărarea anumitor alimente care nu se potrivesc profilului personal al pasionatului de gustări. Automatul respectiv poate fi programat să identifice utilizatorii şi să țină minte preferinţele lor în materie de gustări – accesând chiar și vârsta acestora, dosarele medicale şi istoria cumpărăturilor efectuate de aceștia. În cazul în care alegerea gustării utilizatorului nu se potriveşte profilului acestuia, respectivul vendomat nu îi va distribui produsul.

Aces tip de aparat poate fi programat să îi oprească pe copii să cumpere ţigări, pe pacienţii din spitale îi ține departe de alimentele sărate sau dulci şi îi ajută pe cei la dietă să rămână pe drumul cel bun.

Coca-Cola și SAP au testat în mod separat aparate asemănătoare, acestea livrând produse şi interacționând cu utilizatorii printr-un ecran digital şi o cameră integrată. Cel mai mare dezavantaj la genul acesta de aparate poate fi lipsa de confidenţialitate, deoarece aparatul înregistrează fiecare achiziţie.

Mâncare caldă la pachet

Pe nesimțite aparatele de vending au început să înghețe, să încălzească, să prăjească și să fiarbă sau să coacă diverse alimente înainte de a le fi livrate consumatorilor. Evident, un număr redus de minute, pentru că multe semi-preparate ajung în aparate aproape gata făcute. Este evident acest trend. Auzim în fiecare zi de noi aparate de acest gen prin San Francisco sau Paris, Londra sau Madrid. Nu știu dacă e cel mai bun trend posibil pentru industria de vending pentru că va da apă la moară în continuare celor care luptă cu obezitatea. Mai ales că o dată cu trecerea la etapa de preparate calde, diferența între fast-fooduri și vending pe acest segment va deveni din ce în ce mai subțire, și atunci toată zbaterea cu „healthy vending” nu va mai avea nici un rost.

Vom urmării și pe viitor acest miraj al tendințelor din vending pentru că așa vă putem informa și pe dumneavoastră despre ce vă paște în viitor. Iar viitorul îl poți afla dacă analizezi mai bine prezentul, și de ce nu, trecutul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*