PARTEA 1

Strategiile obișnuite de marketing, cum ar fi SEO, rețelele de socializare și optimizarea ratei de conversie vor continua să fie importante, bineînțeles. Dar, pentru prima dată de când telefonia mobilă a zguduit internetul – în 2007 – marketingul va trebui să se adapteze unui peisaj complet diferit în 2018.

Iată strategiile de marketing care vor conta cel mai mult în acest an și cum se vor plia ele pe noile condiții oferite de Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Așa-zisele Big Data își iau, în sfârșit, avântul

Vorbim despre Date Mari de ani de zile, dar adevărul este că nu au făcut mare lucru pentru afacerea dvs. Bineînțeles, companiile ca Google și IBM fac mult profit de pe urma acestora. Dar ele au mulți bani și dețin multă tehnologie și având în vedere toate serverele lor, puterea de procesare și puterea financiară pe care o au acești giganți economici, cum să nu se folosească de ea.

Ei bine, în acest an, Datele Mari devin în sfârșit o strategie de marketing viabilă pentru firme și echipe de marketing de toate dimensiunile. Datorită procesului de învățare și automatizare a dispozitivelor, cantitatea de date pe care le puteți prelucra sau statisticile pe care le puteți extrage nu mai sunt limitate.

De fapt, provocarea pentru companiile mai mici în 2018 (în afară de a se familiariza cu învățarea dispozitivelor) va fi de a putea prelua suficiente date.

Inteligența artificială și capacitatea de învățare a dispozitivelor

Azure de la Microsoft face ca învățarea dispozitivelor să fie accesibilă pentru toți. Învățarea dispozitivelor este primul dar practic pe care îl oferă inteligența artificială – și va schimba modul în care faceți totul în marketing. Învățarea dispozitivelor procesează volume mari de date, găsește tiparele în diferite seturi de date și apoi emite prognoze pe baza constatărilor sale.

Ultima parte este extrem de importantă. Aceștia sunt algoritmi capabili de a prezice comportamentul consumatorilor pe baza unor cantități aproape nelimitate de date.

Diferența cheie în 2018 este că învățarea dispozitivelor este acum accesibilă tuturor. Cu ajutorul instrumentelor drag-and-drop precum Azure de la Microsoft, oricine poate construi algoritmi de învățare a dispozitivelor fără a scrie niciun cod.

Personalizare

Personalizarea este încă un lucru despre care vorbim de ceva vreme, dar care niciodată nu a luat avânt. Motivul este că nu am avut cu adevărat tehnologia disponibilă pentru ca personalizarea să funcționeze eficient. Acum lucrurile s-au schimbat. Acum există toate tehnologiile de care aveți nevoie pentru a crea experiențe complet personalizate pentru utilizatori. Singura problemă acum este că Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD) intră în vigoare la 25 mai, ceea ce ar putea face mai dificilă colectarea informațiilor personale de care aveți nevoie pentru a personaliza acțiunile consumatorilor pe diferite dispozitive / sesiuni.

Cuvântul cheie din ultimul paragraf este „ar putea”. Încă nu știm modul în care utilizatorii de internet vor reacționa la RGPD și la modificările pe care vor trebuie să le efectueze companiile ca urmare a acestuia. Și, chiar dacă cele mai pesimiste previziuni devin realitate, brandurile vor dori în continuare să personalizeze sesiunile individuale ale utilizatorilor cât mai mult posibil – așa cum vedem deja în cazul chatbot-urilor.

Transparența, protecția datelor

RGPD are drept scop protejarea datelor utilizatorilor și îmbunătățirea transparenței procesului de utilizare a acestora. Cel puțin, fiecare companie va trebui să devină mai atentă în ceea ce privește transparența și protecția datelor.

Va trebui să obțineți permisiunea persoanelor fizice înainte de colectarea oricărei informații personale, să clarificați cu exactitate ce intenționați să faceți cu datele și să ștergeți totul la cererea lor. Nu mai vorbim de o serie de alte reglementări pe care trebuie să le urmați dacă doriți să utilizați datele persoanelor fizice din UE. De la abonări pe e-mail și până la schimburile de informații între aparate (M2M), tot ceea ce faceți cu datele se va schimba în 2018.

Automatele de veding cu recunoaștere facială/biometrică vor trebui să-și adapteze tehologia la RGPD

Iată că la doar câțiva ani de la inventarea lor aceste automate s-ar putea să aibă blocat accesul pe piață. Recunoașterea consumatorului doar după mimica feței și înregistrarea și utilizarea obișnuințelor lor de consum în procese viitoare de achiziție va trebui regândită de producătorii de vendomate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*