Arnaldo și Alessandro Pera sunt tatăl și fiul care trăiesc pentru afacerea lor de familie. Totul a început în anul 1953 când tatăl lui Arnaldo, Benito, a pus bazele companiei “Industria del caffè Pera Benito” care aducea cafea verde prin portul Genoa din toate colțurile lumii pentru a o prăji în Alessandria. Acum 18000 de kilograme de cafea boabe sunt produse zilnic la noua fabrică Pera, loc unde lucrează 50 de angajați. Cifrele nu sunt mari și nici nu-și propun asta cei de aici, pentru că esența lui Pera Caffe stă în calitate și în atenția față de detalii. Vă prezentăm un interviu minunat și în exclusivitate cu proprietarii lui Pera Caffe, ocazie cu care veți afla multe lucruri frumoase despre ei și despre colaborarea lor în România cu Lumea Cafelei.

Ce credeți că a ajuns să însemne PERA pentru un iubitor al cafelei?

Pentru cei care cumpără produsele Pera, înseamnă că ei au încredere într-o companie cu o experiență de peste 50 de ani, familia noastră macină cafea din 1953 și din anii `60 ne-am dedicat și vendingului. Am fost printre primii care am pregătit produse pentru vending. La un moment dat vendingul era dedicat companiilor cu peste 200 de angajați, acum totul s-a schimbat și lucrăm în toate țările din Europa de Est. Sperăm că și în România vom avea același succes datorită partenerilor cu care am ales să colaborăm aici.

De ce ați ales ca PERA să vină în România să-și vândă produsele? Considerați piața din România una importantă pentru afacerile dumneavoastră?

Cu siguranță România este una din țările europene cu cea mai mare creștere economică în ultimii 4-5 ani. Actualmente vindem cafea în toate țările din preajma României și considerăm că piața de aici ca fiind foarte importantă pentru noi la fel ca și celelalte piețe de desfacere care se bucură de o creștere economică. În plus, trebuie să menționez și bunele raporturi existente de-a lungul istoriei între Italia și România, dar și în ultima perioadă când multe firme italiene sunt prezente în România, dar și multe firme românești în Italia. De asemenea, sunt convins că cafeaua italiană este foarte apreciată de români la fel cum este apreciată de italieni.

Piața cafelelor espresso este una extrem de competitivă la nivel mondial și în continuă creștere în România. Care credeți că sunt atuurile lui PERA pentru a se impune în România pe o piață dominată de Lavazza, Nestle, Don Café, Tchibo și Dallmayr?

Trebuie spus că aceste mărci nu domină doar piața din țara dumneavoastră, ci de peste tot din lume. Aceste branduri fac parte din portofolilul unor companii multinaționale și oferă pe de-o parte o gamă amplă de produse și prețuri, pe de altă parte au o rigiditate comercială pe care compania noastră nu o are. În cadrul acestor mari companii se pot schimba, așa cum s-a întâmplat în trecut și cum este posibil să se întâmple în viitor, brusc strategiile de prețuri, de marketing. Atuul nostru constă în faptul că compania Pera este formată din două familii care ne întâlnim zilnic și discutăm toate situațiile care pot apărea, deciziile le luăm rapid și suntem tot timpul aproape de partenerii noștri. Timpul nostru de reacție este mult mai rapid și cu siguranță punctele noastre forte sunt flexibilitatea și rapiditatea decizională.

Care sunt așteptările lui PERA privind parteneriatul cu Lumea Cafelei și, în general, de la piața din România? Unde vă vedeți business-ul din România peste 5 ani?

Considerăm că Marian Lică este persoana potrivită care deține experiența, competențele și structura necesare pentru o bună reprezentare pe piața românească. Nu putem decât să ne imaginăm unde ne vom afla peste 5 ani. Este foarte clar că sper ca businessul să se dezvolte în următorii 5 ani, mai ales că ne aflăm pe o piață în continuă dezvoltare și cu perspective foarte bune. Nu cred că piața din țara dumneavoastră este saturată, noi venim dintr-o țară unde la 80-90 de persoane există un automat de cafea. Din acest motiv cred că aici este loc de dezvoltare, creștere, atât a consumului, cât și a numărului de aparate.

Marian Lică: “Ne propunem să creștem în mod natural, să ne consolidăm poziția pe piață și să îmbunătățim serviciile oferite”

Lumea Cafelei reușește mereu să ne surprindă într-un mod plăcut, ei reușind tot timpul să deruleze proiecte noi, să consolideze parteneriate vechi sau să găsească colaboratori noi. Tot timpul echipa de aici se află în dinamică și cu dorința sinceră de a oferi clienților lor produse mai bune și servicii de calitate. Vă invităm să vă puneți la curent cu ceea ce au realizat în ultima perioadă.

Care sunt ultimele noutăți cu care a venit Lumea Cafelei în ultimul an de zile?

În primul rând am întărit parteneriatul cu Pera Caffe, una dintre cele mai vechi prăjitorii din Italia și care recent a trecut printr-un proces de reinventare a brandului. S-au mutat într-o prăjitorie nouă, mult mai mare și mai performantă. Importăm de la ei tot portofoliul de vending (3 amestecuri), gama de HoReCa (3 amestecuri) precum și toate capsulele pe care le produc și care au o gamă foarte extinsă.

În ultima perioadă ne-am completat gama de produse cu foarte multe tipuri de capsule și monodoze. Practic acoperim marea majoritate a capsulelor compatibile. Vorbim aici de capsule compatibile cu formatul “Dolce Gusto”, ”Nespresso”, ”Espresso Point”, ”LB” și “A modo mio”, precum și clasicele monodoze (cialde). Și evident, avem și aparatele prin care se pot consuma aceste “single doses”.

Am început distribuția de ceaiuri HoReCa marca Loyd cu o gamă extinsă în care avem infuzii (aproximativ 12 tipuri), pliculețe gen piramidă într-un ambalaj foarte atractiv și o gamă de 12 plicuri clasice care ținteste micul dejun în hoteluri.

De asemenea, am extins gama de băuturi instant, printr-un private label numit Joycup, bine gândit spunem noi, atât prin prisma calității cât și a prețului atractiv. În această gamă avem o ciocolată, ChocoCup, cu un conținut de 14% cacao, un înălbitor, MilkyCup, cu un conținut de 20% lapte, o băutură instant tip Irish Cappucinno, IrishCup și un ceai de fructe de pădure, FruityCup.

Aș mai menționa aici gama de cafea și băuturi instant de la Simat (Spania) care crește constant și care are un portofoliu complet în care găsim inclusiv supă sau ceaiuri de mentă, măr, lămâie, fructe de pădure.

Care sunt produsele aflate în portofoliul dvs. care în ultima perioadă au reprezentat un succes și de ce credeți că ați reușit să câștigați încrederea clienților dvs. cu ele?

Cel mai mare succes l-a înregistrat marca Vandino, un private label de cafea. Ne-am poziționat ca și o cafea “cinstită”, curată (fără impurități), cu un gust tipic Italian. Apreciem că raportul calitate/preț este optim pentru această marcă. În extensia brandului găsim în acest moment 4 miscele cu diferite proporții de cafea Robusta și Arabica, precum și cialde și capsule compatibile LB. Cafeaua este produsă și ambalată în Italia în fabrica Gimoka, care este una dintre cele mai performante prăjitorii de cafea din “cizmă”.

Un alt succes notabil a fost gama de băuturi instant JOYCUP care ne-a surprins de la început din punct de vedere al vânzărilor și al reacției pozitive în piață. IrishCup-ul a trecut printr-un proces de testare extensiv și am definitivat rețeta după aproximativ 6 luni de testare în piață. Restul produselor au fost primite bine de la începutul distribuției.

Lumea Cafelei reprezintă acum un brand cu notorietate. De ce credeți că e nevoie pentru a fi de succes pe piața de vending de la noi?

Nu aș putea spune că deținem rețeta succesului însă credem cu tărie că în momentul în care intervine automulțumirea, business-ul nu mai evoluează într-un mod pozitiv. Noi încercăm în permanență să venim cu lucruri noi și să învățăm despre cafea pentru a putea recomanda în cunoștință de cauză clienților noștri. Ne mai conducem și după filozofia conform căreia “Un business care nu crește, moare!” așa că încercăm să nu batem pasul pe loc, fiind permanent implicați în proiecte noi și încercând să șlefuim afacerea principală de distribuție a cafelei.

Pe lângă produse bune o companie ca a dvs. are nevoie și de servicii bune (și o echipă valoroasă), care credeți că sunt lucrurile pe care le consideră clienții dvs. importante și dvs. le satisfaceți cu prisosință?

Am încercat să fim cât mai aproape de clienți și să menținem un nivel al stocurilor cât mai constant, practic răspunzând dorinței lor de relaționare și disponibilitate a produselor. Credem că aceste aspecte sunt mai importante decât prețul (de exemplu).

Care sunt obiectivele pe care vi le-ați propus pentru următorii ani?

Ne propunem să creștem în mod natural, să ne consolidăm poziția pe piață și să îmbunătățim serviciile oferite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*