Continuăm să discutăm despre impactul RGPD-ului asupra strategiilor de marketing, pentru că relația dintre oameni și furnizorii de produse din toată lumea se va derula de acum înainte sub alte auspicii, puțin mai stricte, dar asta ar putea fi un lucru bun pentru noi pentru că corporațiile ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a ajunge la noi și a ne convinge să le cumpărăm produsele și serviciile.


Direcționarea contextuală

Deoarece RGPD va face mai dificilă obținerea datelor personale, comercianții vor trebui să exploreze opțiuni alternative de direcționare, cum ar fi Google Adwords. Și cea mai importantă acum este direcționarea contextuală, care nu se bazează deloc pe datele utilizatorului. În schimb, direcționarea contextuală se concentrează pe sesiunile individuale ale utilizatorilor și pe conținutul vizualizat de aceștia.

Un exemplu simplu de direcționare contextuală este plasarea anunțurilor grafice pe site-urile pe care le utilizează publicul dvs. țintă. De exemplu, companiile de asigurări știu că oricine cumpără o mașină nouă are nevoie de asigurare, iar plasarea anunțurilor pe site-urile comercianților auto are logică.

Deoarece industria s-a concentrat pe datele cu caracter personal în ultimul deceniu, direcționarea contextuală nu s-a dezvoltat prea mult. Cu toate acestea, dacă agențiile de publicitate consideră că RGPD este prea restrictiv, acest lucru ar putea duce la punerea accentului pe direcționarea contextuală.

Învățarea dispozitivelor ne va ajuta cu siguranță să obținem informații mai sofisticate și modelare predictivă bazată pe sesiunile individuale ale utilizatorilor. Brandurile vor încerca în continuare să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a utiliza datele cu caracter personal, desigur, dar direcționarea contextuală pare a fi alegerea evidentă pentru a umple orice gol lăsat de RGPD după data de 25 mai 2018.

Direcționarea către „Generația Z”

S-a pus mult accent pe direcționarea către generația născută la pragul dintre milenii în ultimul deceniu, dar Generația Z devine acum adultă. Fiind născuți între 1998 și 2016, cei mai târziu născuți din generația Z termină acum facultatea și se pregătesc pentru a lua decizii privind achizițiile efectuate de adulți (și unele achiziții care nu sunt chiar atât de „adulte”). Ceea ce face ca în anul 2018 să se înceapă să se pună mai mult accent pe următoarea generație de consumatori.

Și nici nu este un simplu caz de direcționare către o generație mai tânără sau grupă de vârstă mai mică. Aceasta este prima generație care s-a născut într-o lume conectată, în care internetul a fost o parte permanentă a vieții lor. Cunosc mai bine tehnologia, le pasă mai puțin de branduri și sunt încă și mai cinici decât predecesorii lor născuți la pragul dintre milenii.

Brand-urile trebuie să-și adapteze strategiile de marketing pentru a se adresa generației Z, dar și generației născute la sfârșitul mileniului trecut, care se apropie de vârsta mijlocie.

Marketingul conținutului

Potrivit cercetărilor de la SmartInsights, comercianții consideră încă „marketingul conținutului” ca singura strategie cea mai importantă pentru anul 2018 – mai importantă decât Big Data, învățarea dispozitivelor și toate celelalte. Desigur, nu putem avea cu adevărat marketing fără conținut, deci acest lucru nu este surprinzător.

Marketingul video live devine o treabă serioasă

Everwebinar simulează experiența de difuzare în direct prin automatizarea strategiei dvs. de marketing prin seminare pe web. Rețelele de socializare au intensificat fenomenul marketingului video în direct în ultimii ani. Facebook, Instagram, YouTube și Twitter suportă toate difuzarea video în direct, iar Periscope a devenit o platformă vitală pentru jurnaliști, gameri și pentru o gamă largă de tipuri de audiență diferite.

Am mai citat raportul lui Cisco și în alte articole, dar mă simt nevoit să mă repet, conținutul video va reprezenta în curând (până în anul 2020) peste două treimi din traficul pe Internet, mai exact 82%.

Marketing prin canale de vânzare dinamică

Deoarece există riscul ca RGPD să facă datele cu caracter personal mai greu de obținut, comercianții vor trebui să facă mai mult cu datele pe care le-au obținut până în anul 2018. Direcționarea utilizatorilor pe canalele de vânzări predefinite începe deja să prindă, iar învățarea dispozitivelor oferă posibilități mai mari la momentul potrivit.

Odată ce persoanele fizice vă acordă consimțământul de a utiliza datele lor, puteți crea canale de vânzare dinamică care se adaptează la acțiunile lor anterioare. Așadar, în loc ca utilizatorii să întâlnească un blocaj în cadrul canalelor dvs. de vânzare, canalul dvs. se poate adapta și furniza conținutul care este cel mai probabil să mențină utilizatorii în mișcare în direcția corectă.

Pentru unii utilizatori, aceasta ar putea fi o serie de recenzii despre produse, în timp ce alții ar putea fi mai tentați de o ofertă specială. Printr-o abordare mai dinamică a marketingului prin canale de vânzare dinamică, învățarea dispozitivelor vă va ajuta să furnizați conținutul cel mai convingător în fiecare etapă a procesului de vânzare.

Mai multe realizări în 2018

Principalele inovații în marketing în 2018 se vor baza pe date. Învățarea dispozitivelor înseamnă că putem să facem lucruri extrem de complexe cu datele pe care le avem, în timp ce RGPD ar putea face mai dificilă colectarea acestor date. Comercianții care vor avea succes în acest an vor fi cei care conving utilizatorii să le pună la dispoziție datele personale și care știu cum să transforme acest lucru în bani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*