Infrastructură digitală și ecosisteme de cumpărături online-offline, dezvoltate de Carrefour împreună cu Google și alte companii de tehnologie
Într-un context în care comerțul devine o ecuație bazată pe tehnologie, Carrefour România își concentrează atenția pe transformarea digitală. Obiectivul e de a pune la dispoziția consumatorilor un întreg ecosistem digital de shopping modern, cu o integrare perfectă între multiplele formate offline, cele online și serviciile bazate pe aplicații digitale.
În vederea atingerii acestor obiective, Grupul Carrefour a anunțat, încă din 2018, o schimbare de strategie globală prin investiții susținute în mediul online și prin semnarea unor parteneriate strategice, unul dintre acestea fiind cel cu Google.
Carrefour își consolidează și în România parteneriatul semnat cu Google și își propune să exploreze noi moduri de a ajunge mai repede la consumatorii săi din mediul online. În cadrul parteneriatului, Google susține transformarea digitală a retailerului: implementarea de soluții cloud, inclusiv instrumentele G Suite, transferul de know-how privind utilizarea sistemelor digitale și analiza datelor. Toate aceste inițiative urmăresc să accelereze în Carrefour o cultură bazată pe agilitate și un proces decizional rapid.
Un alt pas important în procesul de transformare digitală este crearea de soluții moderne de shopping bazat pe aplicații digitale. Un astfel de exemplu e investiția Carrefour în Bringo – aplicație care îți pune la dispoziție un personal shopper care îți face cumpărăturile și le livrează acasă, în doar 90 minute, și care a fost dezvoltată în parteneriat cu o firmă românească de software. La finalul lui 2018, Bringo și-a extins acoperirea la 18 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani, Suceava, Timișoara, Ploiești, Târgu Jiu, Drobeta și Sibiu, iar ținta este extinderea serviciului la nivel național.
De asemenea, zona de comerț online crește într-un ritm accelerat, Carrefour.ro devenind un element cheie în ecosistemul de comerț Carrefour, cu un sistem digital și logistic dedicat. Asta a permis ca, pe lângă acoperirea națională oferită la produsele nealimentare, Carrefour.ro să înceapă livrarea de produse proaspete (fructe, lactate, etc) în zona București/Ploiești, din 2018.
În ceea ce privește metodele de plată, inovațiile aduse de Carrefour în peisajul retail-ului românesc s-au concentrat pe upgrade-ul aplicației „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia clienții pot scana și verifica singuri produsele din coșul de cumpărături și pot plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat clasice sau self check-out. Acest tip de case este disponibil în prezent în 24 de magazine, dintre care 4 supermarketuri și 20 de hipermarketuri.
O altă noutate în peisajul digital al Carrefour este și sistemul de plată cu amprentă, un proiect inovator și ambițios, disponibil acum în magazinul Carrefour Market Green Court din București.
Dincolo de preocuparea directă de a îmbunătăți experiența de cumpărături online a clienților săi, Carrefour investește și în tinerii pasionați de tehnologie și de inovație. Astfel, pentru al patrulea an consecutiv, compania susține proiectul național Innovation Labs, mentorând tinerii care înscriu proiecte de tip start-up la categoria retail.
Carrefour crede într-un viitor al retailului structurat după un model de business omnicanal, în care combinația dintre offline și online este una naturală, și în care interacțiunea umană dintre clienți și specialiștii din magazine continuă să fie relevantă.
Carrefour România a ajuns în 2018 la peste 18.300 de angajati, 358 de magazine, încheind 2017 cu o cifră de afaceri de 2.01 miliarde de euro.
Despre Carrefour:
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 358 de magazine din țară, cât și prin portalul unicwww.carrefour.ro, de unde clienţii din Bucureşti pot achiziţiona produse alimentare din secţiunea „Supermarket Online”, dar şi produse nealimentare din secţiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde în ţară sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour. Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din Iași, Cluj, Constanța și București posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Botoşani, Brăila, Buzău, Focşani, Galaţi, Iași, Suceava, Piatra-Neamț, Târgu Jiu şi Ploieşti pot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă).
Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat. Continuând seria inovațiilor, anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
În aprilie 2018, Carrefour România a lansat Filiera Calității Carne de Mânzat, continuându-și astfel misiunea și angajamentul de a le oferi clienților produse românești de calitate, proaspete și gustoase, cu gust autentic, la un preț competitiv, prin dezvoltarea de parteneriate durabile cu micii producători locali. Filiera Calității Carne de Mânzat se alătură celorlalte 2 lansate de Carrefour în România, începând cu 2008, pentru morcov și cartofi, asigurând controlul calității produselor oferite, prin monitorizarea și verificarea continuă a standardelor de calitate setate împreună cu partenerii de către o echipă de experți.