Bauturi reci derivate din cafea au devenit “fierbinti” in UK. Intrebarea la care toti cauta raspunsuri este: Cine va beneficia de acest trend, companiile mari care au in portofoliu asemenea produse sau noii jucatori din piata?
Este clar ca in ultima vreme avem parte de tot mai multe produse derivate din cafea, fie ca vorbim de cafeaua simpla neagra, cappuccino, espresso, latte sau cafea rece, toate au devenit indispensabile pentru consumatori. In UK, o tara cu o piata de vending mult mai dezvoltata decat cea din tara noastra, putem spune chiar un trend-setter european, directia urmata de consumatori o constituie cafeaua rece.

Aceasta tendinta poate fi observata atat pe rafturile marilor retaileri cat si in automatele de vending. Gama de produse derivate din cafea rece este extrem de variata ajungandu-se pana la produse care contin caramel sarat sau lapte de soia/ovaz. Nici ceaiurile inghetate sau diversele infuzii healthy nu “au scapat” de acest trend de crestere a vanzarilor. In SUA, o piata total diferita de cea europeana dar care tinde a fi copiata, observam ca trendul se indreapta spre consumul de cold brew chocolate.

Dupa cum spuneam mai sus in UK cresterea vanzarilor de bauturi reci au crescut in 2019 cu 14,3% la £395 milioane, pe cand bauturile calde au avut o crestere de doar 0,1%. Conform ultimelor studii de piata, se estimeaza ca pana la finele acestui an, piata de bauturi reci derivate din cafea vor creste pana la £449 milioane.
In Romania, este clar ca trendul il va urma pe cel european cu conditia ca acesta sa se mentina suficient de mult, chiar daca piata din tara noastra este mai “traditionalista” si are o oarecare “amorteala” in cea ce priveste alinierea la noile directii. Ramane de vazut daca, consumatorii vor adopta consumul de bauturi reci si in tara noastra.