EVA și-a organizat Adunarea Generală Anuală și conferința online „Getting back on track” pe 10 decembrie, abordând situația actuală, încercând în același timp să identifice oportunitățile pentru anii următori.
Aproape 140 de participanți s-au alăturat evenimentului online care a încorporat atât Adunarea Generală Anuală (AGA), cât și o conferință utilă intitulată „Te readuc pe drumul cel bun”. AGA EVA a prezentat, ca de obicei, activitățile cheie din acest an, inclusiv răspunsul la coronavirus și asistența continuă pentru membri, pe lângă rezultatele numărului de voturi semnificative (efectuate printr-o platformă online în zilele precedente). În două voturi unanime, membrii EVA au aprobat noile statuturi legale, necesare datorită unei modificări a legii belgiene care guvernează asociațiile, precum și au convenit asupra prelungirii cu 1 an a mandatului Comitetului Executiv (CE). Această decizie ulterioară a venit ca urmare a impactului pandemiei și a necesității mai mult timp pentru ca actualul consiliu să continue punerea în aplicare a strategiei EVA.

Directorul general Erwin Wetzel a prezentat primele rezultate ale ediției din decembrie a raportului de impact EVA Covid-19, cu o serie de schimbări de atitudine în întreaga Europă, comparativ cu raportul inițial din iulie, cu privire la modul în care pandemia continuă să afecteze industria de vending. Câteva exemple au arătat că atât operatorii de vending, cât și furnizorii observă o reducere mai mică a cifrei de afaceri în comparație cu primăvara 2020 – chiar dacă pierderile rămân, desigur, semnificative și sunt acum mai puțin mulțumiți de sprijinul guvernamental decât în timpul lock-downurilor inițiale, ceea ce este un semn că sprijinul guvernului se reduce treptat.
Odată cu reintroducerea noilor restricții pe o mulțime de piețe în această toamnă, prognoza pentru 2021 este chiar mai puțin optimistă, continuarea lucrului de acasă fiind de așteptat să fie principala cauză a acestui fapt. Înaintea conferinței principale, participanții au putut asculta cele mai noi inovații și planuri de îmbunătățire a afacerii prin prezentările făcute de 365 Retail Markets, OTI, EVOCA și NAYAX în săli separate, selectate de participanți la înregistrare.
Vorbitorul principal al conferinței a fost Dhiraj Mukherjee, un executiv cu experiență în afaceri digitale și cofondator al companiei de miliarde de dolari Shazam. El s-a bazat pe experiența sa de provocări timpurii în dezvoltarea afacerii pentru a susține un discurs inspirațional pentru profesioniștii în vending, subliniind faptul că firmele trebuie să „proiecteze și să prospere cu incertitudinea”. Ce a fost deosebit de relevant pe măsură ce trăim consecințele acestei crize, a fost că el a făcut apel la participanți să se deschidă la noi idei și posibilități, să privească lumea și piețele prin ochii altora și doar să discute cu un adolescent pentru motivație. Pe măsură ce trecem într-un nou an, el a folosit imaginea vizuală a conducerii unei mașini noaptea cu faruri – putem vedea doar ceea ce este în fața noastră în acest moment, dar în cele din urmă vom ajunge în continuare la destinație. Președintele EVA, Paolo Ghidotti, a încheiat evenimentul invocând recenta declarație a revistei Time conform căreia 2020 este cel mai prost an din istorie. Poate că în timpul vieții noastre este, a explicat el, dar cea mai bună modalitate pentru industria de vending de a depăși provocările noastre actuale este să lucrăm unii cu alții acum mai mult decât oricând, să găsim soluții comune și să rămânem optimiști pentru viitor.
Participanții pot descărca principalele prezentări de la eveniment, în timp ce noul raport de impact EVA Covid-19 este disponibil gratuit pentru membrii EVA sau poate fi achiziționat de către non-membri. Mulțumim tuturor participanților pentru sprijin și interacțiune și le mulțumim special sponsorilor evenimentului:






