In urma cu ceva timp marea majoritate a operatorilor de vending si in special cei care aveau ca main business operarea de micropiete, vorbeau despre plasarea cat mai multor aparate in piata si eficientizarea acestora din punct de vedere operational. Actualmente multi operatori sunt concentrati pe salvarea afacerii, optimizarea dpdv tehnologic, protejarea angajatilor, cresterea numarului de clienti si vanzarea produselor fara a exista contact.

Provocări, optimism și flexibilitate pe măsură ce industria se confruntă cu aceste vremuri fără precedent.

Impactul cu care s-a confruntat industria de vending din cauza pandemiei de Covid-19 a fost major, inimaginabil. Multi operatori si-au vazut vanzarile prabusite datorita faptului ca multe industrii au ales ca angajatii lor sa lucreze „de acasa” si astfel volumele operatorilor care operau aparate in marile si aglomeratele cladiri de birouri sa se prabuseasca. Problema cu care se confrunta operatorii este ca nu se stie, inca, cat va dura aceasta situatie, incertitudinea fiind principala problema cu care ne confruntam.

Serviciile de vending/convenienta ar trebuii sa fie vazute ca servicii esentiale

Impactul Covid-19 asupra industriei de vending

Reprezentantii industriei de vending ar trebui sa faca “lobby” pe langa guvernanti pentru ca vendingul sa fie recunoscut ca afacere esentiala!

In ciuda carantinei, blocajelor si celelalte inconveniente cu care se confrunta, operatorii de vending tin functional lantul distributiei de alimente, atat de necesar in asemenea situatii.

Aceasta industrie ar trebui sustinuta / ajutata de catre Stat pentru a reusi sa treaca de aceasta perioada si pentru a continua sa isi ofere serviciile atat de necesare populatiei.

Micro-pietele, care ofera o gama larga de produse, au un scop deosebit de important cand sunt amplasate in locatii strategice precum proximitatea/interiorul spitalelor, centre de distributie, etc. Ele sunt adesea cel mai convenabil loc pentru a satisface nevoia de cumparaturi pentru angajatii care lucreaza in locatiile mai sus mentioante

Viitorul poate necesita o oarecare flexibilitate

Pentru a putea trece de aceasta perioada grea operatorii trebuie sa aiba capacitatea de a se extinde în zone cu creștere rapidă. De asemenea ar trebui sa isi dezvolte capacitatea de a livrare fără contact, sa isi optimizez masiniile in asa fel incat sa existe un contact cat mai mic cu operatorul  si sa le plaseze in cat mai multe locații publice.

Micro-pietele au beneficiat de un trend ascendent atat inainte cat si in timpul pandemiei, dar aceasta crestere trebuie sustinuta prin extinderea catre alte canale, prin dezvoltarea sistemelor back-office si prin sprijinirea comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. Totodata operatorii de micro-piete trebuie sa se afle in contact continuu cu noile tehnologii si noile instrumente, fie ca este vorba de plati, dispensere de produse, IOT sau aplicatii. 

Operatorii de vending “conventionali” poate ar trebui sa isi indrepte atentia, daca nu au facut-o deja, catre micropiete.

Dezvoltarea afacerii trebuie sa ocupe o pozitie fruntasa in operarea micro-pietelor, inovatia, noile canale ce trebuie penetrate, ce produse si servicii noi pot fi oferite consumatorilor

Toate acestea poate face diferenta intre profit si faliment!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*