În urmă cu ceva timp marea majoritate a operatorilor de vending și în special cei care aveau ca main business operarea de micropiețe, vorbeau despre plasarea cât mai multor aparate în piață și eficientizarea acestora din punct de vedere operațional. Actualmente mulți operatori sunt concentrați pe salvarea afacerii, optimizarea din punct de vedere tehnologic, protejarea angajaților, creșterea numărului de clienți și vânzarea produselor fără a exista contact.

Provocări, optimism și flexibilitate pe măsură ce industria se confruntă cu aceste vremuri fără precedent.

Impactul cu care s-a confruntat industria de vending din cauza pandemiei de Covid-19 a fost major, inimaginabil. Mulți operatori și-au văzut vânzările prăbușite datorită faptului că multe industrii au ales ca angajații lor să lucreze „de acasă” și astfel volumele operatorilor care operau aparate în marile și aglomeratele clădiri de birouri să se prăbușească. Problema cu care se confruntă operatorii este că nu se știe, încă, cât va dura această situație, incertitudinea fiind principala problemă cu care ne confruntăm.

Serviciile de vending/conveniență ar trebui să fie văzute ca servicii esențiale

Impactul Covid-19 asupra industriei de vending, micropiete

Reprezentanții industriei de vending ar trebui să facă “lobby” pe lângă guvernanți pentru ca vendingul să fie recunoscut ca afacere esențială!

În ciuda carantinei, blocajelor și celelalte inconveniențe cu care se confruntă, operatorii de vending țin funcțional lanțul distribuției de alimente, atât de necesar în asemenea situații.

Această industrie ar trebui susținută / ajutată de către Stat pentru a reuși să treacă de această perioadă și pentru a continua să își ofere serviciile atât de necesare populației.

Micropiețele care oferă o gamă largă de produse au un scop deosebit de important când sunt amplasate în locații strategice precum proximitatea/interiorul spitalelor, centre de distributie, etc. Ele sunt adesea cel mai convenabil loc pentru a satisface nevoia de cumpărături pentru angajații care lucrează în locațiile mai sus menționate.

Citește și: Avantajul folosirii automatelor de vending in contextul pandemic actual

Viitorul poate necesita o oarecare flexibilitate

Pentru a putea trece de această perioadă grea operatorii trebuie să aibă capacitatea de a se extinde în zone cu creștere rapidă. De asemenea, ar trebui să își dezvolte capacitatea de livrare fără contact, să își optimizeze mașinile în așa fel încât să existe un contact cât mai mic cu operatorul  și să le plaseze în cât mai multe locații publice.

Micropiețele au beneficiat de un trend ascendent atât înainte, cât și în timpul pandemiei, dar această creștere trebuie susținută prin extinderea către alte canale, prin dezvoltarea sistemelor back-office și prin sprijinirea comunităților în care își desfășoară activitatea. Totodată operatorii de micropiețe trebuie să se afle în contact continuu cu noile tehnologii și noile instrumente, fie că este vorba de plăți, dispensere de produse, IOT sau aplicații. 

Operatorii de vending “convenționali” poate ar trebui să își îndrepte atenția, dacă nu au făcut-o deja, către micropiețe.

Dezvoltarea afacerii trebuie să ocupe o poziție fruntașă în operarea micropiețelor, inovația, noile canale ce trebuie penetrate, ce produse și servicii noi pot fi oferite consumatorilor

Micropiete

Toate acestea poate face diferența între profit și faliment!

Afla mai multe despre “CATALOGUL NATIONAL AL FIRMELOR DE VENDING DIN ROMANIA”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*