CRISTI BULAI, DIRECTOR GENERAL, ȘI CĂTĂLIN MATEI, DIRECTOR TEHNIC, NE PROPUN O INCURSIUNE ÎN VIAȚA FIRMEI CE A LUAT FIINȚĂ ACUM 9 ANI. CEI DOI AU INTUIT CĂ PIAȚA DE VENDING SE VA DEZVOLTA ÎNTR-UN RITM ACCELERAT ȘI LE VA PERMITE NOI OPORTUNITĂȚI DE BUSINESS DE CARE VOR PROFITA DIN PLIN. CALCULUL LOR A FOST CORECT, IAR FIRMA S-A DEZVOLTAT INCREDIBIL DE REPEDE ȘI PE FUNDAMENTE SOLIDE. VĂ INVITĂM SĂ AFLAȚI, CHIAR DE LA EI, MAI MULTE DESPRE AFACEREA DE SUCCES, ÎN MATERIALUL URMĂTOR.

Vă rugăm să ne spuneți care este povestea din spatele companiei Vending Master și ce v-a determinat să vă dedicați energia acestei idei de afaceri?

Vending Master a luat naștere acum 9 ani, cu un capital îm­prumutat, într-o hală mică din Popești-Leordeni. Alături de prietenul meu, Cătălin Matei, care totodată mi-a devenit și asociat, am pornit pe un drum nesigur, însă la care mereu am aspirat. Totuși, experiențele pro­fesionale acumulate încă din 2010 și ritmul accelerat de dez­vol­tare a industriei de vending ne-au impulsionat să avem în­cre­dere că vom reuși să punem pe picioare un business de suc­ces. Iar prezentul ne con­fir­mă acest lucru. Aproximativ 11.000 de comenzi onorate, peste 2.000 de automate de cafea vândute, 500.000 de produse livrate din­tre care 120 tone doar de cafea boabe și 5.000 clienți activi sunt doar câteva dintre rezultatele înre­gistrate în anul 2022.

Natura noastră tehnică (exploa­tată pe deplin pe băncile facul­tății de Politehnică), pasiunea pentru mașinăriile de ven­ding și creșterea cererii pen­tru gus­tările și băuturile ToGo, din cauza stilului de viață agitat al consumatorilor, au reprezentat doar câțiva dintre factorii cheie care ne-au determinat să ale­gem acest domeniu. Era clar că industria era suprasaturată de actori economici care satisfă­ceau deja nevoile consuma­to­rilor. Însă, am prospectat piața și ne-am dat seama că ritmul accelerat cu care aceasta se dezvoltă creează noi oportunități de business de care noi vom profita din plin.

CRISTI BULAI si CĂTĂLIN MATEI

Care sunt valorile după care vă ghidați afacerea?

Având un set de valori după care să ne ghidăm, ne-a fost mai ușor din punct de vedere managerial să luăm decizii, să angajăm acei oameni cu mindset-ul potrivit, să promovăm munca în echipă și să încheiem parteneriate profitabile.

Așadar, vom enumera doar câte­va dintre valorile care ne definesc afacerea:

comunicare deschisă, onestă și permanentă, atât cea dintre noi ca echipă, cât și cea cu partenerii noștri;

muncă în echipă, punctualitate și integritate, elemente ce ne consolidează echipa și ne fac să ne desfășurăm activitatea armonios;

învățare continuă, ce deter­mină ca rezolvarea problemelor cu care se întâlnesc clienții să reprezinte cel mai important aspect al afacerii noastre;

inovație, prin parteneriatele cu acele branduri care setează trendul în materie de tehnologie utilizată la nivel de vending, cele mai importante fiind: Schaerer, Azkoyen, MyPOS, De’Longhi.

MyPOS
MyPOS

Care sunt principalele produse și servicii pe care compania voastră le oferă clienților?

Datorită dezvoltării constante a compor­tamen­tului clientului, adaptarea activității noastre pen­tru a-i satisface nevoile a survenit inevitabil. Așa a luat naș­tere, în viziunea noastră, conceptul de One Stop Shop. În acest sens, activitatea noa­stră se ramifică, în prezent, în 3 segmente, toc­mai pentru a oferi soluții complete oricărui ope­rator ce ne calcă pragul, atât fizic, cât și online.

DeLonghi
DeLonghi

Astfel, Vending Master a de­venit reprezentant oficial al unor producători consacrați pre­cum Schaerer, Azkoyen, DeLonghi, myPOS. Tot­odată, în portofoliul nostru, se mai regăsesc și produse din gama Necta, Wittenborg, FAS, WMF. Pentru că ne dorim să evoluăm împreună cu parte­ne­rii noștri și să colaborăm pe ter­men lung, oferim soluții fiabile și de durată, menite să ne consoli­deze relațiile. Astfel, produsele noas­tre vin la pachet cu ga­ranție, post-garanție și con­­sul­tanță de la specialiștii noștri. Mai mult, oferim ser­vice spe­cializat pentru toate apara­tele comercializate, fapt ce ne propulsează în ierarhia alegerilor clienților noștri:

  • reparații și revizii periodice
  • reparații și resoftări ale plă­cilor electronice
  • reparații și resoftări ale sis­temelor de plată: Mei Cashflow, Cashcode, CPI, NRI, Comes­tero, Innovative Technology
CoffeePoint.ro
CoffeePoint.ro

Prin CoffeePoint.ro, magazinul nostru online, clienții pot achiziția cafea boabe premium, produse instant, consumabile, piese de schimb, sisteme de plată, aparatură și mobilier des­tinat unui Coffee Corner. Oferta noastră diversificată cuprinde produsele principa­lilor producători de consu­ma­bile din domeniu: Costa Coffee, Lavazza, Tchibo, Doncafe, Covim, Caprimo, Fresso, Ris­to­ra, Regilait, ICS, Pelican Rouge, Jacobs și lista poate con­tinua și modifica permanent.

Fresso
Fresso

Un alt segment al activității noastre este repre­zen­tat de Fresso – brandul nostru de ca­fea proas­păt prăjită, ce satisface nevoile acelor cli­enți ale căror gusturi s-au rafinat tot mai mult în ultimii ani. Sortimentele disponibile în prezent sunt:

  • Fresso Blue – 100% Arabica, corp rotund, aciditate medie și aromă intensă, parfumată, cu note clare de fructe de pădure, ciocolată și zahăr brun;
  • Fresso Green – 100% Arabica, corp rotund, aciditate medie și aromă dulce-fructată, cu iz de alune și portocale;
  • Fresso Red – 70% Arabica și 30% Robusta, corp robust, aciditate medie și aroma fruc­tată, cu note de citrice.

În plus, începând din luna mai, va lua naștere și conceptul de MasterRoasters. Acesta va re­pre­zenta, de fapt, prăjitoria noastră, cu ajutorul căreia ne vom extinde portofoliul cu o gamă de cafea boabe, proaspăt prăjită, caracterizată de arome și gusturi unice. În acest mod, vom putea oferi și cafea sub brand propriu, destinate ope­ra­torilor de vending ce do­resc să-și creeze propria rețetă de cafea.

Fresso
Fresso

Care este profilul clientului care apelează la serviciile Vending Master?

Profilul clientului care se bucură de serviciile și pro­dusele noastre are caracte­ristici destul de variate, sin­gurul criteriu bine defi­nit fiind cel demografic. Li­vrăm pe tot teritoriul Ro­mâ­niei, cu ajutorul utilita­relor proprii și al firmelor de curierat renumite.

În principal, lucrăm cu ope­ratori de vending, care achi­ziționează produse pen­tru a le rula, mai de­parte, în business-urile lor. Însă, cli­ent ne poate fi și un utili­zator casnic, care cumpără doar un espressor și nece­sarul zilnic de cafea. În plus, ofer­ta noastră de servicii și pro­duse este destinată atât pen­tru operatorii noi în piață, cât și pentru cei dezvoltați.

Pentru că urmează Vending Expo România, și urmează să participați în calitate de expozanți, vă rugăm să ne spuneți care sunt produsele și soluțiile pe care le veți prezenta?

Prin intermediul târgului, vom aduce în fața publicului Schaerer Premium Coffee Corner, un espressor deosebit, ce deține 3 sisteme patentate: Hot & Cold, Best Foam și Flavour Point. Cu ajutorul acestora, aparatul oferă un cappuccino delicios, cald sau rece, cu o cremă demnă de un barista adevărat. Adi­țional, te poți bucura de expe­riența unei băuturi ce înglobează siropul preferat. Noi credem că acesta va reprezenta piesa de rezistență a târgului.

În plus, tot din gama Schaerer, vom mai prezenta alte două espressoare foarte apreciate, Schaerer Soul Select și Schaerer Coffee Skye.

Din portofoliul produselor Azkoyen, avem două mo­dele de tip Table TopAzkoyen Vitro X1 și Azkoyen Vitro S5 – și unul de tip Free­stan­dingAzkoyen Zensia 6. Toate se remarcă printr-un design elegant și modern, com­pletat de un ecran tactil.

Pe segmentul sistemelor de plată, publicul va putea testa soluția de plată cu car­dul marca myPOS, împre­ună cu diverse variante de plată cash, bancnote și monede.

În final, deoarece a devenit o componentă tot mai atractivă pentru clientul final, vom expune și câteva mo­dele de mobilier adaptat apa­ratelor de tip Table Top.

Care credeți că este direcția în care se îndreaptă industria de vending din țara noastră și cum vreți să țineți pasul cu noile evoluții?

În mod cert, trendurile din țările vest-europene, nu au întârziat niciodată să-și facă apariția și la noi. Iar, după părerea mea, cele mai mari schimbări ce deja revoluționează domeniul de vending sunt reprezentate de:

  • plățile cu cardul – din cauza pandemiei, ne confruntăm cu o nouă realitate, mult mai digi­talizată, iar opțiunea de a plăti cashless nu mai reprezintă viitorul, ci o realitate pentru toate întreprinderile și industriile. Prin parteneriatul cu myPOS, oferim soluții de plată rapide și profitabile, pentru orice afacere în mișcare.
  • progresul tehnologic – viitorul aparatelor de vending nu este greu de prezis: o aplicație mobilă. Aceasta va ridica nivelul de control pe care-l are clientul în această experiență de vânzare-cumpărare și va întări relația de dependență față de un aparat de cafea. Aceste soluții noi, moderne, vor fi etalate și de către colaboratorii noștri, Schaerer și DeLonghi, ale căror produse deja le comercializăm.

  • specialiști în domeniu – pe măsură ce tehnologia progresează și se îmbunătățește, operatorii de specialitate vor trebui să țină pasul cu ritmul schimbărilor și al cererii, iar know-how-ul va deveni din ce în ce mai apreciat. Investiția în noile tehnologii este importantă, însă investiția în oamenii care întrețin noua tehnologie este primordială, iar echipa noastră de specialiști este pregătită pentru orice provocare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*