Una din tendințele care s-a manifestat în mod plenar în utlima perioadă este cea a aparatelor de vending inteligente. Am mai vorbit în trecut despre aceste automate, însă evoluția rapidă a pieței mondiale către o utilizare frecventă a acestora ne-a determinat să vă oferim mai multe detalii despre acest subiect la modă.

Ce sunt de fapt aparatele de vending inteligente?
Aparatele de vending inteligente sunt automatele care au capacitatea de a comunica cu clienții și cu operatorii prin intermediul Internetului lucrurilor (Internet of Things (IoT)).
Aparatele de vending inteligente pot face mai multe datorită conectivității IoT. Echipate cu noi tehnologii de plată, de securitate și de comunicare – și potențate de date inteligente – vendingul inteligent oferă noi oportunități de a crea valoare pentru clienți și confort pentru operatorii de aparate.
Ce oferă aparatele de vending inteligente?
Conectivitatea IoT. Aparatele de vending inteligente sunt echipate cu senzori, camere, microfoane și multe altele. Acestea oferă informații mai inteligente operatorilor.
Plăți digitale. De la codurile QR și plățile NFC la cardurile cu circuit închis, plățile la automatele de vending au evoluat cu pași repezi. Pe lângă o mai mare varietate și comoditate pentru utilizatori, acest lucru sporește și securitatea pentru operatori.
Interacțiuni mai profunde cu clienții. Ecranele tactile permit clienților să se implice în comunicarea cu aparatele în moduri noi și interesante. În plus, aparatele de vending inteligente sunt dotate și cu tehnologie de recunoaștere vocală, recunoaștere a gesturilor și multe altele pentru a permite utilizatorilor să plaseze comenzile într-un mod mai intuitiv.Aceștia pot accesa informații detaliate despre produse, inclusiv date nutriționale și calorice, și pot selecta mai ușor produsele. Pentru vânzători, deciziile mai bine informate ale clienților pot însemna venituri mai mari pe termen lung.
Marketing în direct. Cu ajutorul ecranelor tactile inteligente, operatorii pot oferi publicitate în funcție de ora din zi, de perioada anului sau de vreme – pentru a atrage clienții și a genera mai multe vânzări.
Operare și întreținere inteligentă. Lăsând la o parte clienții, mașinile cu IoT facilitează o viață mai ușoară operatorilor. Cu ajutorul informațiilor furnizate de aceste dispozitive, operatorii pot monitoriza nivelul stocurilor, pot accesa date live despre vendomat și pot gestiona depanarea, totul de la distanță.
Controlul precis al temperaturii și umidității. Pentru a păstra prospețimea produselor consumabile și a produselor de larg consum (FMCG), aparatele inteligente de vending trebuie să funcționeze cu un sistem în buclă închisă pentru a menține temperatura și umiditatea exacte. Sunt prevăzute cu senzori care vor facilita măsurarea și controlul nivelurilor de temperatură și umiditate pentru a asigura respectarea condițiilor de depozitare necesare.
Includ din ce în ce mai multă inteligență artificială. Stocurile prea mari de produse nevândute sunt în detrimentul operatorilor de aparate de vending, deoarece nu generează niciun venit și ocupă în continuare spațiu în aparat. Programele bazate pe inteligență artificială pot fi implementate și pot ajuta vendomatele inteligente să stabilească dinamic prețul stocului, astfel încât produsele care se apropie cel mai mult de data de expirare (sau care sunt nevândute de prea mult timp) să fie oferite la un preț mai mic. Acest lucru conduce la reducerea risipei și oferă informații operatorilor cu privire la preferințele clienților.
Piața globală a aparatelor inteligente de vending va ajunge la 21,4 miliarde de dolari până în 2030
În peisajul de business schimbat după COVID-19, piața globală a aparatelor de vending inteligente, estimată la 9,2 miliarde de dolari în anul 2022, se preconizează că va ajunge la o dimensiune revizuită de 21,4 miliarde de dolari până în 2030, crescând cu o rată anuală de creștere de 11,1% în perioada 2022-2030. Băuturile calde, unul dintre segmentele analizate în raport, se preconizează că vor înregistra o rată anuală de creștere de 11,4% și vor ajunge la 22,1 miliarde de dolari până la sfârșitul perioadei de analiză. Ținând cont de recuperarea post-pandemică în curs, creșterea segmentului Snacks este reajustată la o rată anuală de creștere revizuită de 10,3% pentru următoarea perioadă de 8 ani.
Ce determină această creștere uluitoare a pieței aparatelor de vending inteligente?
Datele telemetrice împing revoluția tehnologică înainte. Evoluțiile tehnologice au impulsionat industria de vending încă de la început. Cu ajutorul aparatelor inteligente de vending, datele privind stocul, securitatea, igiena și condițiile produselor pot fi trimise operatorilor de la distanță, care pot monitoriza calitatea la distanță. Pentru operatori, acest lucru a adus beneficii uriașe în ceea ce privește întreținerea, pe care le pot transmite clienților.
Clienții vor o experiență, nu doar un produs. În zilele noastre, experiența clienților contează la fel de mult ca și produsul în sine, dacă nu chiar mai mult. Și, pe măsură ce clienții au cerut o experiență mai bună de vending care să ofere o valoare suplimentară, industria de vending a acceptat provocarea.
Cashless devine rege. În multe țări din Europa, Asia și America de Nord numerarul nu mai este la putere. Oamenii nu vor să mai pună mâna pe banii murdari și plini de mici vietăți microscopice și apelează din ce în ce mai mult la portofole electornice sau la carduri. Pe măsură ce clienții au căutat noi metode de plată, tehnologiile au trebuit să se schimbe. Iar acestea au dus la noi oportunități și pentru sistemele inteligente de vending.
Creșterea cererii pentru tehnologiile de autoservire. Oamenii doresc mai multă intimitate și mai multă personalizare a produselor și serviciilor, iar asta o pot face foarte bine în fața aparatelor self-service. Tehnologiile de autoservire se referă la interfețele care permit clienților să achiziționeze un produs sau să utilizeze un serviciu fără interacțiune directă cu furnizorii. Automatele de vending inteligente, kioskurile și bancomatele sunt toate exemple de tehnologii de autoservire. În ultimii doi ani, a existat o creștere a cererii pentru aceste tehnologii.
Această creștere bruscă a cererii este în mare parte determinată de creșterea preocupărilor pentru igienă în epoca post-pandemică, de cererea consumatorilor de a achiziționa produse în afara orelor tradiționale de cumpărături și de activitățile sale de extindere care au dus la creșterea numărului de persoane care trec prin centrele de transport ca parte a deplasării lor.
Vom mai reveni pe marginea acestui subiect și în edițiile viitoare datorită interesului major pentru genul acesta de aparate.
Surse: ccv.eu, finance.yahoo.com, wevolver.com