Piața globală a cafelei a fost evaluată la aproximativ 102,15 miliarde USD în 2019 și se așteaptă să atingă venituri în valoare de 155,64 miliarde USD până în 2026, va înregistra CAGR (rata de creștere anuală compusă) de aproape 6,2% în perioada 2020-2026.

Calitatile cafelei si modul de consum

Cafeaua oferă un efect revitalizant datorită cofeinei prezente. Este una dintre cele mai consumate și populare băuturi din întreaga lume. Este pregătită și consumată în moduri diferite. De obicei servită fierbinte, poate fi, de asemenea, consumată sub formă de cafea cu gheață și alte dervivate. Conform unor studii clinice, consumul moderat de cafea este benefic pentru adulții sănătoși.

Factori potențiali de creștere a consumului de cafea

Datorită creșterii culturii cafenelelor în rândul generației tinere de astăzi, precum și a veniturilor în creștere, a urbanizării și a magazinelor de servicii alimentare sunt câțiva factori care contribuie la creșterea pieței globale a cafelei. Schimbarea culturii muncii în special în industria corporativă împreună cu îmbunătățirea nivelului de trai, este de așteptat să stimuleze cererea pe piața globală. Companiile care își revizuiesc strategiile în ceea ce privește serviciile, precum și brandurile contemporane emergente se luptă pentru a spori satisfacția clienților și pentru a câștiga loialitatea acestora sunt alți factori care îmbunătățesc vânzările piața globală a cafelei din întreaga lume. Creșterea cererii pentru alimentele de tip organic din cauza creșterii gradului de conștientizare a beneficiilor pentru sănătate asociate cu consumul de cafea este de așteptat să sporească cererea de cafea în viitorul apropiat. Lansarea diferitelor gusturi, cum ar fi Barista, CCD și Starbucks, a oferit un scenariu îmbogățit de experiență pentru clienți.

Segmentarea pietei

Piața globală a cafelei este segmentată pe baza produsului, distribuției și utilizării finale. Piața globală este segmentată pe baza produsului ca Robusta și Arabica. Pe baza canalului de distribuție, piața globală a cafelei este segmentată ca super și hiper piață, comercianți cu amănuntul specialiști, magazin de proximitate și comercianți cu amănuntul independenți. Pe baza utilizării finale, piața globală este clasificată ca solubilă, prăjită, specială și gata de băut. Segmentul prăjit este în continuare sub-segmentat ca French roast, American roast, Italian roast, Viennese roast, și European roast.

Principalii producători de cafea

Se anticipează că America Latină va domina piața mondială a cafelei, în principal datorită prezenței celui mai mare producător de cafea, adică Brazilia. Mai mult, Mexicul s-a dovedit în ultimul timp a fi un jucător dur pe piața cafelei instant. În plus, Asia Pacific este de așteptat să asiste la o creștere considerabilă datorită Vietnamului – al doilea mare producător de cafea. Creșterea populației, influența culturii occidentale și urbanizarea vor contribui în continuare la creșterea cererii de cafea în întreaga lume. De asemenea, se așteaptă ca Europa să asiste la o creștere semnificativă datorită prezenței unor jucători buni în această regiune.

Marii jucători/distribuitori de cafea

Unii dintre principalii jucători de pe piața mondială a cafelei includ J.M. Smucker, Eight O ’Clock, AMT, Dulce Cafe, Lavazza și Keurig Green Mountain. Alți jucători cheie care domină piața mondială a cafelei sunt Tchibo, Kraft Heinz, Trung Nguyen și Starbucks.

Contextul actual

În contextul actual, pandemia care a împânzit globul a modificat (momentan) tendințele de consum ale clienților finali, dar cu siguranță ca odată cu eradicare virusului COVID 19, inclusiv piața cafelei va cunoaște o creștere însemnată!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*