Una din tendințele cele mai recente care aduce schimbări industriei de cafea în ultima perioadă este afinitatea tot mai crescută a consumatorilor pentru cafeaua verde. Făcută din boabe de cafea neprăjite care oferă băuturii o culoare verzuie și o aromă moderată și înviorătoare, această băutură plină de beneficii este tot mai cerută.

Un studiu recent publicat de Future Market Insights arată că minunata cafea verde este gata să domine cea mai mare parte a pieței de cafea în anii ce urmează, cu Europa Occidentală în fruntea listei.

Cafeaua verde este plină de beneficii pentru sănătate

Cafeaua verde este făcută din boabe de cafea neprăjite care au o culoare verde. Și astfel, băutura își obține nuanța verde deschis și aproape translucidă. Dacă o considerăm ca un concentrat de beneficii pentru sănătate, acest lucru se datorează faptului că boabele de cafea nu își pierd acidul clorogenic natural așa cum se întâmplă atunci când trec prin procesul de prăjire. Acidul clorogenic este un fenol activ biologic lăudat pentru gama sa vastă de beneficii pentru sănătate: un studiu realizat de BMC Complementary and Alternative Medicine chiar a conchis că a consuma o cantitate zilnică de cafea verde s-a dovedit eficientă în reducerea nivelului de grăsime corporală, în scăderea în greutate și scăderea grăsimii hepatice la șoareci. Cafeaua verde conține, de asemenea, mai multă cafeină comparativ cu cafeaua normală. S-a mai demonstrat că extractul din boabele de cafea verzi reprezintă un ingredient activ care ajută la îmbunătățirea echilibrului de glucoză și insulină.

Odată cu un număr tot mai mare de persoane care încep să fie din ce în ce mai conștiente de sănătatea lor și care adoptă diferite mijloace pentru a combate obezitatea și afecțiunile legate de obezitate, cafeaua verde este acum privită, mai mult ca oricând, ca un elixir foarte potent pentru sănătate. Studiul realizat de Future Market Insights preconizează că cererea pentru această băutură va continua să crească, odată cu tendința bunăstării și conștientizării importanței sănătății în creștere. Cafeaua verde este astfel privită, nu ca un simplu răspuns la nevoie de învigorare, dar și ca oferind diverse beneficii funcționale, care, la rândul lor, oferă un imbold semnificativ industriei de cafea.

Un studiu nou dezvăluie că sindromul metabolic poate fi îmbunătățit de cafeaua verde

Un studiu recent publicat în Jurnalul Britanic de Nutriție la începutul lunii februarie 2018 a evidențiat beneficiile cafelei verzi asupra sindromului metabolic. Sindromul metabolic este o afecțiune în cadrul căreia funcțiile obișnuite metabolice și biochimice ale organismului sunt afectate în mod negativ. Adesea, ne referim la el ca la rezistența la insulină, atunci când corpul nu mai răspunde insulinei așa cum ar trebui. În consecință, în organism există un exces de glucoză care adesea duce la diabet. Sindromul metabolic, în general, duce la creștere în greutate și la obezitate, un nivel crescut de trigliceride, un nivel scăzut de colesterol HDL și tensiune arterială crescută. Riscul de afecțiuni cardiace și accidente vasculare este astfel multiplicat.

Studiul s-a bazat pe un studiu clinic randomizat, dublu-orb, controlat cu placebo. Cu alte cuvinte, participanții au fost clasificați în două grupuri distincte, mai precis, un grup care primea tratamentul adevărat și un altul care primea placebo. Celor care primeau placebo nu li s-a adus la cunoștință acest lucru. Participanții au fost 43 de bărbați și femei supraponderali cu vârste între 18 și 70 de ani. Greutatea lor, talia, IMC, tensiunea arterială sistolică și cea distolică au fost notate toate și cu toții au efectuat teste de screening pentru diabet, profil lipidic, insulină în condiții de repaus alimentar și rezistență la insulină. Cei care au primit tratamentul adevărat au primit capsule de 400 mg de extract de cafea verde ce conțineau 186 mg de acid clorogenic. Timp de opt săptămâni consecutive, aceștia au fost nevoiți să înghită capsulele de două ori pe zi, în timp ce nu s-au adus schimbări asupra aportului lor de sare sau asupra activității lor fizice.

La sfârșitul studiului, cercetătorii au conchis cu rezultate pozitive și au notat faptul că participanții care au primit tratamentul adevărat au observat o reducere a nivelului glucozei în sânge, a tensiunii sistolice și a rezistenței la insulină. Circumferința taliei a fost redusă semnificativ, împreună cu o reducere a apetitului. Scăderea în greutate a participanților care chiar au primit extract de cafea verde a fost de două ori mai mare decât în cazul grupului placebo. Aceste descoperiri susțin alte argumente conform cărora extractul de cafea verde chiar prezintă un număr de efecte benefice și că poate fi folosită pentru a gestiona sindromul metabolic și numeroasele afecțiuni asociate acestuia, într-un mod necostisitor.

Dinamica industriei de cafea se schimbă odată cu creșterea gradului de conștientizare cu privire la sănătate din rândul consumatorilor, iar companiile se străduiesc să ofere cea mai mare satisfacție pentru consumator în cadrul industriei de alimente și băuturi. Cafeaua primește o formulă nouă ca băutură, odată ce companiile au grijă să se concentreze asupra ingredientelor și beneficiilor și nu numai asupra gustului. Stilul de viață tot mai haotic al multor persoane la nivel global a contribuit, de asemenea, la impactul dramatic asupra funcțiilor nutriționale ale alimentelor și băutorilor care se consumă.

Acest interes crescând în cafea ca o băutură multi-fațetată se traduce în numărul tot mai mare de baruri de cafea, mărci locale și barista; un număr tot mai mare de consumatori europeni fac dovada că sunt dispuși să plătească mai mult pentru cafea de înaltă calitate. Așa cum o definește Centrul pentru Promovarea Importurilor (CPI), piața europeană de cafea, în prezent, este martora celui de-al treilea val, adică, o cerere mare pentru specialități din cafea combinată cu durabilitatea în exploatarea cafelei în țările de origine (exportatoare). În anumite regiuni din Europa, segmentul superior al pieței de cafea deja trece în cel de-al patrulea val caracterizat de „știința cafelei”. Ce este important pentru consumatorii acestei piețe, este de a înțelege toate fațetele bobului de cafea, precum și prepararea sa.

În timp ce consumatorii devin din ce în ce mai familiarizați cu tehnicile de preparare, mărcile încorporează prospețimea în portofoliile lor explorând diversele proprietăți ale cafelei. Câteva mărci bine stabilite, precum Starbucks, nu au ezitat să profite de această oportunitate, integrând cafeaua verde în meniul lor și „reinventând” cafeaua. În general, boabele neprăjite sunt fierte pentru aproape 15 minute pentru a obține extractul de cafea verde, care este amestecat cu apă sau suc de fructe. Alte mărci și-au creat rapid propriile amestecuri originale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*